  • 1. Data: 2007-08-17 14:18:38
    Temat: Prawo pracy- zagranica-nietypowe
    Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl>

    Witam!
    Od razu przejde do sprawy. Chodzi o polska placowke szkolna, podlegajaca pod
    MEN, ale za granica. Polska szkola, przy Konsulacie, nauczyciele maja tam
    podpisywane umowy co rok. Jedna z nauczycielek bez podania powodu dostaje
    wiadomosc na telefonicznej sekretarce, ze nie bedzie z nia podpisana umowa.
    Czy jest jakis prawnik w Polsce, ktory sie tym moze zajac? pewno w Polsce
    kazde kuratorium ma swojego, ale tu nie ma kuratorium. Czy ktos cos moze
    zasugerowac?
    dziakuje.

    iwon(k)a

  • 2. Data: 2007-08-17 15:04:40
    Temat: Re: Prawo pracy- zagranica-nietypowe
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Iwon(k)a porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > wiadomosc na telefonicznej sekretarce, ze nie bedzie z nia podpisana umowa.
    > Czy jest jakis prawnik w Polsce, ktory sie tym moze zajac?

    Mysle ze wielu.

    > pewno w Polsce
    > kazde kuratorium ma swojego, ale tu nie ma kuratorium.

    A co ma do tego prawnik oplacany przez kuratorium (jesli tacy bywaja)?
    Podstawowa sprawa - karta nauczyciela czy zwykla umowa o prace? Czy moze
    umowa cywilno-prawna?
    I co jest nie tak w tym ze z jedna z nauczycielek nie podpisano umowy?
    Nie ma przymusu zatrudniania kogos, po to sie podpisuje umowy na rok,
    zeby moc zrezygnowac.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-17 15:34:56
    Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl>

    > Mysle ze wielu.

    a msz jakies namiery na konkretnego?

    > A co ma do tego prawnik oplacany przez kuratorium (jesli tacy bywaja)?
    > Podstawowa sprawa - karta nauczyciela czy zwykla umowa o prace? Czy moze
    > umowa cywilno-prawna?

    zapytam, bo to nie ja :)

    > I co jest nie tak w tym ze z jedna z nauczycielek nie podpisano umowy?
    > Nie ma przymusu zatrudniania kogos, po to sie podpisuje umowy na rok,
    > zeby moc zrezygnowac.

    no wiem. przymusu nie ma, ale chyba jakies wyjasnienie sie nalezy. tak mysle.
    nauczycielka ta uczyla w tej szkole 8 lat, i byla z 5 lat nawet dyrektorem. Ja
    jestem rodzicem, i jest to najlepszy nauczyciel w tej szkole. z powodow
    utarczek personalnych miedzy obecna dyrekcja, a nia, a wlasciwie niepisanym
    odgornym nakazem od "gory", wyszukano dziury w calym i sie czepnieto. Chodzi o
    to, ze chcemy jej powrotu, i ona tez. szukamy wiec roznych drog pomocy.

    iwon(K)a

  • 4. Data: 2007-08-17 16:47:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > no wiem. przymusu nie ma, ale chyba jakies wyjasnienie sie nalezy.

    Nie.
    Umowy tak jak piszesz byly podpisywane z roku na rok.
    I wcale nie nalezalo oczekiwac, ze nastepna tez bedzie podpisana.
    I tak dobrze, ze ja poinformowali ze nie bedzie, bo wcale nie musieli.
    Umowa sie skonczyla i dla wszystkich jest jasne, ze od tego dnia nie ma
    pracy.
    Poinformowanie jej, ze nastepnej umowy nie bedzie to raczej rzadkość.

  • 5. Data: 2007-08-18 08:57:19
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

> [...]
    > pracy.
    > Poinformowanie jej, ze nastepnej umowy nie bedzie to raczej rzadkość.

    Czy mi sie wydaje czy to nielegalne przez 8 lat podpisywac umowe z roku na
    rok?

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 6. Data: 2007-08-20 06:11:50
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu FlashT porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy mi sie wydaje czy to nielegalne przez 8 lat podpisywac umowe z roku
    > na rok?

    1) Nie wiemy czy poprzednio tez byly roczne umowy czy moze dluzsze
    2) Jesli to byla placowka zagraniczna to sie zastanawiam jakie prawo
    pracy tam obowiazuje - polskie czy tamtejsze
    3) Nie wiemy czy to byly umowy o prace czy cywilno-prawne
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-08-20 06:13:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Iwon(K)a porozsypywal nastepujace haczki:

    > no wiem. przymusu nie ma, ale chyba jakies wyjasnienie sie nalezy.

    Dla kogo takie wyjasnienie? Dla nauczyciela? To tylko kwestia
    'standardow', 'dobrego wychowania'. Dla rodzicow? Jesli to platna szkola
    to mozecie wymusic 'wyjasnienia'. Jesli bezplatna - to macie marne
    szanse, nie Wy jestescie strona w sporze. Wy mozecie sie dopytywac czemu
    ten dobry nauczyciel juz nie pracuje ale to czemu tenze nauczyciel
    zostal o tym poinformowany 2tyg przed rozpoczeciem roku i nie otrzymal
    zadnych wyjasnien - to nie jest sprawa rodzicow.

    --
    badzio