  • 1. Data: 2007-08-17 13:17:29
    Temat: funkcja doradcza a zakaz podejmowania dodatkowej pracy
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    Witam i proszę o pomoc!

    Moja przyjaciółka boryka się ze sporym problemem, na który jeszcze nie
    dostała od nikogo odpowiedzi - więc może w tej grupie nam się uda! Będę
    wdzięczna za poświęcenie chwili i uważne przeczytanie poniższego cytatu,
    który zamieściła trzy tygodnie temu na swoim forum:

    "Drodzy forowicze!
    Poszukuję paragrafu, który wyjaśni mi, dlaczego po objęciu funkcji
    wojewódzkiego doradcy metodycznego nie wolno mi podjąć w czasie wolnym
    dodatkowej pracy!

    W czerwcu wygrałam konkurs, a we wrześniu otrzymam nominację na to
    stanowisko i z góry zostało podkreślone, że będę musiała podpisać również
    oświadczenie, w którym zobowiążę się nie podejmować żadnej innej=dodatkowej
    pracy.

    Muszę tu podkreślić, że stanowisko jest traktowane jako funkcja "społeczna"
    i otrzymam za nie dodatek 250zł (brutto) + dotychczasowa pensja. Razem
    zarobię tyle, co córka mojej sąsiadki -świeżo upieczona maturzystka, która
    pracuje w sklepie z odzieżą na okresie próbnym dokładnie taką samą liczbę
    godzin co ja! Dla mnie jest to w ogóle niewyobrażalne - tym bardziej, że w
    marcu kończę piąty kierunek studiów o podyplomówkach i kursach
    kwalifikacyjnych nie wspomnę! Dlaczego zatem nie mogę skorzystać z mojej
    wiedzy i zarabiać normalnie a nie - tak jak mnie to czeka od września -
    mniej niż średnia krajowa!!??!! Nie mogę nawet wziąć nadgodzin w placówce, w
    której pracuję!

    Zakaz ten wydaje mi się absurdalny - bo do tej pory uważałam, że mam wolny
    wybór - albo przeczytam dobrą książkę albo popracuję - a tu się okazuje, że
    jestem w błędzie!!

    Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto pomoże mi znaleźć odpowiedni
    paragraf, który popiera w/w zakaz lub paragraf, który pozwoli mi z nim
    walczyć!!

    Pozdrawiam - Katarzyna"

    Jeśli ktokolwiek znajdzie jakikolwiek punkt zaczepienia będziemy bardzo
    wdzięczne!

    Pozdrawiam - Kinga

  • 2. Data: 2007-08-17 15:04:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa476v$at5$1@news.onet.pl Kinga
    <k...@i...pl> pisze:

    > Jeśli ktokolwiek znajdzie jakikolwiek punkt zaczepienia będziemy bardzo
    > wdzięczne!
    Pierwszym punktem zaczepienia jest fakt, iż to pracodawca powinien umocować
    prawnie taki wymóg i jego należy o to pytać.
    Drugi punkt zaczepienia polega na tym, że wobec tak postawionych warunków
    (niezależnie, czy mających oparcie w konkretnych zapisach prawnych, czy też
    zwyczajnie wydumanych) można nominację po prostu odrzucić/nie przyjąć.
    Trzeci punkt zaczepienia polega na tym, że złożenie (również podpisanie)
    oświadczenia (woli) nie jest przymusowe. Nie ma także w Polsce przymusu
    podpisywania czegokolwiek.
    Ponadto podpisanie oświadczenia, z którym się oświadczający nie zgadza jest
    poświadczeniem nieprawdy i jest karane (to już żart, rzecz jasna).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-17 19:37:50
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    Przede wszystkim dzięki!!

    > Pierwszym punktem zaczepienia jest fakt, iż to pracodawca powinien
    > umocować...

    Jedyna odpowiedź pracodawcy jaką koleżanka usłyszała to wypowiedź
    sfrustrowanej pytaniem kobiety, która stwierdziła, że to przecież funkcja
    społeczna i podjęcie jakiejkolwiek pracy dodatkowej byłoby sprzeczne z
    założeniami a raczej z jej charakterem.

> [...]
    > też zwyczajnie wydumanych) można nominację po prostu odrzucić/nie przyjąć.

    no i tu też jest mały problem! a właściwie już dość konkretny! Po wygranym
    konkursie część godzin w podstawowej placówce, która ją zatrudnia została
    przekazana innej osobie i jeśli zrezygnuje teraz z doradztwa placówka na
    której jej zależy nie będzie jej mogła przyjąć na pełen etat (etat doradcy
    to niższe pensum niż zwykłego nauczyciela)! może to trochę skomplikowane ale
    zawsze twierdziłam, że w oświacie tylko utrudniają ludziom życie! reasumując
    w przypadku rezygnacji zostanie na lodzie (ruchy kadrowe do końca sierpnia
    się kończą.)

    > Trzeci punkt zaczepienia polega na tym, że złożenie (również podpisanie)
    > oświadczenia (woli) nie jest przymusowe. Nie ma także w Polsce przymusu
    > podpisywania czegokolwiek.

    To w związku z trzecim punktem zaczepienia - Czy prezydent może nie wręczyć
    nominacji, kiedy ona odmówi podpisania oświadczenia??

    > Ponadto podpisanie oświadczenia, z którym się oświadczający nie zgadza
    > jest poświadczeniem nieprawdy i jest karane (to już żart, rzecz jasna).

    Jeśli podpisze wbrew sobie to w tym przypadku kara będzie nawet dość
    konkretna - czyli znaczne odciążenie portfela ( to też mały żart - bo w tej
    zakręconej sytuacji chyba już nie można inaczej!)

    Pozdrawiam - Kinga

  • 4. Data: 2007-08-17 22:39:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa4tfk$3jh$1@news.onet.pl Kinga
    <k...@i...pl> pisze:

> [...]
    > sfrustrowanej pytaniem kobiety, która stwierdziła, że to przecież funkcja
    > społeczna i podjęcie jakiejkolwiek pracy dodatkowej byłoby sprzeczne z
    Jakiejkolwiek?? Funkcja społeczna (za darmo znaczy)??
    Coś babina bzdury wygaduje.
    Wg mnie doradca metodyczny to _pracownik_ samorządowy. Podlega wówczas
    ustawie:
    http://42.pl/u/tVb
    A w niej mamy art. 18:
    "Pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w
    sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o
    stronniczość lub interesowność."
    Dlatego uważam, że proponowaną treść oświadczenia należy bardzo uważnie
    przeanalizować, a wypowiedzi "sfrustrowanej pytaniem kobiety" olać i pytanie
    zadać organowi na piśmie.
    Nie chce mi się tego wszystkiego czytać, ale przy pobieżnej lekturze
    podstawy dla zakazu pracy doradcy metodycznego dodatkowo jako np.
    przewodnika wycieczek nie znajduję.

    Podstawy prawne pracy doradcy mamy np. tu:
    www.pcen.rzeszow.pl/pcen/doradztwo/doradcy-prawo.doc
    Najważnijsze chyba to rozporządzenie, masz je tu:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0779.htm

> [...]
    > ale zawsze twierdziłam, że w oświacie tylko utrudniają ludziom życie!
    > reasumując w przypadku rezygnacji zostanie na lodzie (ruchy kadrowe do
    No cóż - wychodzi na to, że osoba ta starała się o stanowisko, którego
    specyfiki do końca nie znała (i - co gorsza - otrzymała je).
    Trochę to śmieszne, trochę nie bardzo...

    > To w związku z trzecim punktem zaczepienia - Czy prezydent może nie
    > wręczyć nominacji, kiedy ona odmówi podpisania oświadczenia??
    Nie wiem.
    Tu jest przykładowy akt powierzenia stanowiska doradcy metodycznego:
    http://www.bip.pszczyna.pl/dokument.php?iddok=3820&s
    tr=1
    Nie widzę w nim nic o zakazie podejmowania pracy dodatkowej.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-18 07:46:57
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Wg mnie doradca metodyczny to _pracownik_ samorządowy.

    Coś mi się majaczy, że chyba jednak pracownik jednostki organizacyjnej
    samorządu terytorialnego i że w orzecznictwie stanowiło to w niektórych
    sprawach znaczącą różnicę.

    Sz.

  • 6. Data: 2007-08-18 07:51:52
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Kinga <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > stanowisko i z góry zostało podkreślone, że będę musiała podpisać również
    > oświadczenie, w którym zobowiążę się nie podejmować żadnej

    Najskuteczniej będzie zwrócić się z pisemną prośbą do prezydenta miasta o
    podanie podstawy prawnej takiego oświadczenia oraz określenie prawnych
    konsekwencji jego niepodpisania.

    Sz.