    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwod, opieka nad dzieckiem a sad
    Date: Fri, 17 Aug 2007 21:16:46 +0200

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:1187370783.019968.256090@50g2000hsm.googlegroup
    s.com...
    > jestem po rozwodzie niestety za porozumieniem stron, z pelna opieka
    > nadz dzieckiem obydwoch stron, z tym ze dziecko ma zamieszkiwac ze mna
    > i ja jestem za nie odpowiedzialana. Alimenty zostaly przyznane lecz
    > nigdy nie byly placone . Nie zostaly wyznaczone przez sad terminy i
    > czas spotkan z dzieckiem ojca., i tu zaczyna sie problem: ojciec
    > dziecka jest w stanie zadzwonic wieczorem ze na nastepny dzien chce
    > dziecko u siebie, psuje mi przez to weekendy- bo musze wracac i plany
    > na nastepny dzien ( musze odwolywac ciotki i kuzynki ktore mi pomagaja
> [...]

    witam

    co do alimentów - wystąpić do sądu o prawomocny wyrok rozwodowy i iść z nim
    do komornika by ściągał alimenty z pensji ojca dziecka lub innych świadczeń;
    i alimenty musi płacić, skoro to jego dziecko - taki jest obowiązek ustawowy
    do chwili, gdy dziecko będzie na tyle samodzielne finansowo, by móc się
    samemu utrzymać

    co do wyjazdu dziecka - jeżeli nie mieszkacie razem, a dziecko pozostaje u
    ciebie i ty nie zgadzasz się na wyjazd dziecka za granicę, to ojcu nic nie
    da, że przyjdzie z policją, siłą ci je nie zabiorą, muszą mieć prawomocne
    postanowienie w tym zakresie np. ograniczające twoją władzę rodzicielską;
    sytuacja będzie taka, że skoro każdemu z was przysługuje pełnia władzy
    rodzicielskiej, to policja nie będzie się zajmowała sporami dotyczącymi
    wyjazdu dziecka z ojcem i braku zgody na to matki dziecka - odeśle ojca na
    drogę postępowania cywilnego;
    ojciec musi wystąpić do sądu o wydanie zezwolenia na wyjazd dziecka, jeżeli
    między rodzicami nie ma zgody w sprawach wspólnego dziecka - inicjatywa
    należy do niego;

    a na przyszłość pomyśl o ograniczenie władzy rodzicielskiej ojca nad
    dzieckiem - wniosek do sądu rodzinnego w tym zakresie; ale musisz mieć
    bardzo solidne dowody na to, że źle wykonuje władzę rodzicielską

    w razie pytan - pytaj :)

    pzdr