  • Data: 2007-11-14 21:33:59
    Temat: Re: rozwód i prawie niby kochanek !
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fhfp2t$bg9$1@nemesis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Nie jestem specjalistą od prawa rodzinnego, ale na mój gust po napaści z
    > nożem na żonę i jej wyprowadzeniu się o 500 km pożycie miedzy małżonkami
    > ustało.
    Napaść z nożem na razie nie jest udowodniona (z tego co rozumiem).
    Sam fakt braku wspólnego zamieszkiwania nie jest cechą wystarczającą do
    orzeczenia ustania pożycia małżeńskiego.
    Do tego potrzeba, o ile pamiętam, ustalenia współistniejącego zaniku więzi
    fizycznej, gospodarczej (materialnej) i emocjonalnej (duchowej).
    Rozkład ten musi być także trwały i zupełny.
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Rozwod/czesc1
    .html#r1_1

    > Wyrok sądu jest w takiej sytuacji tylko kwestią formalną. Zdrada nastąpiła
    > po ustaniu pożycia,
    To trzeba dopiero ustalić.

    > a tym samym nie ma nic do przyczyn rozpadu małżeństwa, a przecież to bada
    > sąd.
    Oczywiście, że ma.

    --
    Jotte