    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rezygnacja z rezerwacji
    Date: Thu, 21 Aug 2003 15:25:16 +0200

    Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem facet przyjmował zaliczki na wynajem
    nieistniejącego lokalu? Jeśli tak, to spróbuj mu zasugerować, że
    potraktujesz to jako oszustwo. oszustwo by raczej nie przeszło, ale być może
    facet się ugnie i nie będzie chciał się przekonać, jak może się skończyć
    sprawa karna.

    Tak, czy inaczej, jeśli biorący zaliczkę nie jest w stanie się wywiązać z
    realizacji zamówienia, to powinien zwrócić zaliczkę oraz jeśli ją
    potraktować jako zadatek, to jeszcze drugie tyle. Ja bym go wezwał na pismie
    do zwrotu argumentując, iż jest mało prawdopodobne, by zdołał się wywiązać z
    umowy.