  • 11. Data: 2020-06-15 18:00:24
    Temat: Re: respiratory widma
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 17:42, J.F. pisze:
    > Skad oni wytrzasneli 500 respiratorow ?
    Zabrali Szumowskiemu. :-)

    Robert

  • 12. Data: 2020-06-15 21:11:06
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    użytkownik Olin napisał:

    > Dziwnym trafem na tej panice zarobił m.in. instruktor narciarski, który
    > jest znajomym Szumowskiego, a teraz wyskoczył handlarz bronią z czarnej
    > listy ONZ.

    Kto napędzał panikę jak nie twoje mentory medialne?

  • 13. Data: 2020-06-16 00:01:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-06-15 o 21:11, Konopny Nespresso pisze:

    > Kto napędzał panikę jak nie twoje mentory medialne?

    Olin jest super. Poza ty plączą mi sie myśli po głowie czy Olin to nie
    Grzegorz Kołodko, którego wygryzł Balcerowicz.

  • 14. Data: 2020-06-16 12:34:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 16:56:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na razie respiratorow nie ma. Pytanie, czy pieniadze juz wydano :-)

    50 respiratorów było widziane na paletach. Znaczy się jeszcze
    nierozpakowane. Co ciekawe, inne niż w umowie.

    <<Poniedziałek:
    Joński i Szczerba znów zaczęli od wizyty w ARM. Tym razem respiratory już
    były, ale nierozpakowane, na paletach. - Jedną z palet rozpakowano dopiero
    przy nas. To znaczy, że nikt z Ministerstwa Zdrowia nie przyjechał
    zobaczyć, co zostało kupione - zauważył Joński po wyjściu z Agencji.
    W poniedziałek w Ministerstwie Zdrowia Jońskiemu i Szczerbie pokazano
    wreszcie umowę. Ze strony resortu podpisał ją wiceminister Janusz
    Cieszyński na mocy pełnomocnictwa udzielonego mu przez Szumowskiego do
    zawierania i rozwiązywania w jego imieniu wszelkich umów cywilnoprawnych.
    Ze strony spółki E&K podpis złożył Izdebski.
    Szczegóły, o jaki sprzęt chodzi, miały być określone w tzw. umowach
    wykonawczych. Tych ministerstwo nie pokazało. Dało za to posłom załącznik
    nr 1 do umowy, w którym E&K zobowiązuje się do dostarczenia 200 sztuk
    respiratorów firmy Prunus za 9 mln euro (przedpłacone w 100 proc.), 196
    respiratorów firmy Meckics MTV1000 za 8,8 mln euro (przedpłata 65 proc.),
    200 respiratorów MTV2000 tej samej firmy, również za 8,8 mln euro
    (przedpłata 100 proc.) oraz 645 respiratorów Bellavista za kwotę 17,9 mln
    euro (przedpłata 65 proc.).

    Wszystkie respiratory Meckics MTV2000 miały być dostarczone do 20 kwietnia.
    W przypadku pozostałych dostawy miały się rozpocząć także w kwietniu, a
    zakończyć w czerwcu. Łączna kwota zaliczki na konto dostaw od E&K wyniosła
    130 mln zł.
    Szczerba: - Pieniądze leżą od kwietnia na koncie prywatnej firmy. Kto nimi
    obraca? Firma [należąca do Izdebskiego] oszukała już kiedyś państwowego
    kontrahenta na dostawach trotylu. Jak to możliwe, że służby państwa PiS
    wydały zielone światło dla takiej transakcji? Dzisiaj pan minister mówi o
    niemieckich respiratorach, ale o nich w umowie nie ma ani słowa.
    Dräger nadal zaprzecza, by cokolwiek sprzedał spółce E&K. Nieoficjalnie
    dowiedzieliśmy się, że w firmie Vyaire także nic nie wiadomo o dostawie 55
    urządzeń do Polski."

    https://wyborcza.pl/7,75398,26035016,kontrakt-wart-a
    z-250-mln-zl-szczegoly-umowy-resort-szumowskiego.htm

    Nawiasem mówiąc, tak wygląda siedziba firmy:
    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/9fEk9kpTURBXy9k
    ZWUyYjdmOGZiOTY0MTI3Njc3YWI2ZTYzNDdlMTBlOS5qcGeSlQMA
    dM0OlM0IM5UCzQHgAMLDgqEwBaExAQ

    Z ciekawostek:
    "Wiadomo za to, że wywiadownie gospodarcze odradzają współpracę z E&K.
    Według danych za 2018 rok firma miała kilkaset tysięcy złotych straty i
    prawie 6 mln zł zobowiązań. - W tym roku od stycznia do kwietnia jej obroty
    wyniosły tylko kilkadziesiąt tysięcy złotych, z czego największa transakcja
    była na niecałe 20 tys. zł z importerem flaków wołowych."
    https://wyborcza.pl/7,75398,26027396,poslowie-szukaj
    a-umowy-na-respiratory-od-handlarza-bronia-ministers
    two.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-06-16 12:51:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.06.2020 o 12:34, Olin pisze:

    > 50 respiratorów było widziane na paletach. Znaczy się jeszcze
    > nierozpakowane. Co ciekawe, inne niż w umowie.

    Skąd wiadomo, że mają cokolwiek wspólnego z tą umową, a nie jest to
    zdjęcie 50 respiratorów :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-06-16 12:59:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 12:51:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Skąd wiadomo, że mają cokolwiek wspólnego z tą umową, a nie jest to
    > zdjęcie 50 respiratorów :-)

    Bo tak twierdzi Janusz Cieszyński, a ja wierzę bliźnim, zwłaszcza z
    biało-czerwonej drużyny.

    https://tvn24.pl/polska/wiceminister-cieszynski-prze
    dplata-za-respiratory-wyniosla-130-mln-zl-4608311

    "Wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński przyznał na antenie TVN24, że firma
    E&K, która miała dostarczyć 1200 respiratorów za 200 mln złotych, otrzymała
    około 130 mln z tej kwoty. I to mimo tego, że dostarczyła dopiero 50
    urządzeń. W dodatku innych, niż się zobowiązała w umowie. - Środki, które
    zostały przedpłacone jako zaliczka na partię kwietniową, zostały nam
    zwrócone - mówił wiceminister."

  • 17. Data: 2020-06-16 13:02:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.06.2020 o 12:59, Olin pisze:

    > Bo tak twierdzi Janusz Cieszyński, a ja wierzę bliźnim, zwłaszcza z
    > biało-czerwonej drużyny.

    Słabiutka to poszlaka, ale niech będzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-06-16 13:19:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:02:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Słabiutka to poszlaka, ale niech będzie.

    Tu masz linkę do najbardziej wiarygodnej stacji, jaką jest TVP Info:
    https://www.tvp.info/48534855/cieszynski-zadne-z-inf
    ormacji-przekazanych-przez-poslow-ko-sie-nie-zgadzaj

    "Wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński powiedział, że pierwsze 50 sztuk
    spośród 1200 zamówionych respiratorów zostało dostarczonych do Agencji
    Rezerw Materiałowych."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2020-06-16 13:20:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Słabiutka to poszlaka, ale niech będzie.

    Dlaczego słabiutka?
    Czyżby w sprawie zwrotu
    przedpłat kontrola poselska też ustaliła
    inaczej niż mówił ten wiceminister?

  • 20. Data: 2020-06-16 13:23:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.06.2020 o 13:19, Olin pisze:

    > Tu masz linkę do najbardziej wiarygodnej stacji, jaką jest TVP Info:

    Toś sobie wiarygodne źródło wymyślił :-)

    --
    Robert Tomasik