  • 11. Data: 2003-06-11 09:04:17
    Temat: Re: rękojmia po wymianie towaru na nowy
    Od: w...@p...onet.pl

    > Obowiązuje od 1 stycznie AD 2003 więc nie ten przypadek. Tu ma
    > zastosowanie stara rękojmia z KC przed ww. ustawą.

    "...W grudniu 2001 kupiłam drzwi. W listopadzie 2002 zareklamowałam je..."

    ...ooops, faktycznie
    to ja juz sie nie odzywam ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 12. Data: 2003-06-11 09:29:56
    Od: "Beta" <m...@p...onet.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > Obowiązuje od 1 stycznie AD 2003 więc nie ten przypadek. Tu ma
    > zastosowanie stara rękojmia z KC przed ww. ustawą.

    Właśnie to mi powiedziano w Federacji, że po nowemu rękojmia jest dwuletnia,
    ale mnie obejmuje stary przepis mówiący że jest jednoroczna. I że jeśli chcę
    przedłużyć rękojmię po wymianie na nowy towar to mogę to WYNEGOCJOWAĆ z
    firmą. A do negocjacji trzeba mieć argumenty. Poczekam do jutra co powie
    osoba z Inspekcji i jeśli nic sensownego nie powie to chyba napiszę to
    pismo.

    A propos pisma, piszesz że :

    >W piśmie
    >zażądaj również zwrotu gotówki za owe wspaniałe drzwi i pokrycia
    >wszystkich poniesionych w związku z tą sprawą kosztów. Załącz kserokopie
    >rachunków dokumentujących poniesione wydatkoi

    Wiadomo że w mieszkaniu trzeba mieć drzwi (co prawda nie wejściowe tylko od
    pokojów, ale przydają się). W tej chwili drzwi nie mam i po odstąpieniu od
    umowy pewnie będę musiała zakupić inne drzwi i co gorsze wymontować futryny
    i wmontować nowe. Wymontowanie będzie najgorsze bo pewnie zniszczy się przy
    dopiero co położona podłoga.

    Więc jeśli bym chciała zrobić tak jak piszesz, załączając kserokopie
    rachunków to najpierw muszę te koszty ponieść, czyli założyć sobie nowe
    drzwi i coś zrobić z podłogą, a później dopiero napisać do nich to pismo.
    Jakie mam szanse wygrania nie wie nikt, a przy naszym systemie sądowniczym
    może się to ciągnąć latami. A jeśli w międzyczasie firma przywiezie drzwi to
    co, mam ich po prostu nie przyjmować? Więc dlatego nie jestem taka chętna
    do odstępowania od umowy sprzedaży. Ale jak nie będzie wyjścia to tak
    zrobię.

    Beta

  • 13. Data: 2003-06-11 09:37:43
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Nie jest, bo w końcu dotyczy ona tego co zakupiłaś a nie tego co łaskawie
    > po naprawie dostaniesz.
    >
    > Nie ma sensu. Załatw to sama.
    >
    > Wyślij firmie pismo, że z powodu rażącego przekroczenia terminu naprawy
    > (podeprzyj się tu odpowiednimi art.) odstępujesz od umowy. W piśmie
    > zażądaj również zwrotu gotówki za owe wspaniałe drzwi i pokrycia
    > wszystkich poniesionych w związku z tą sprawą kosztów. Załącz kserokopie
    > rachunków dokumentujących poniesione wydatkoi. Wyznacz im termin zapłaty.
    > Jeśli zdecydujesz się na tą drogę to możemy dopracować szczegóły pisma.

    Popieram kolege :-)
    Naprawde w starych przepisach o rekojmi masz duze pole do popisu i wielu
    rzeczy mozna sie domagac w zwiazku z takim zachowaniem firmy.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 14. Data: 2003-06-11 11:39:05
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:
    > Z tego co mi sie wydaje to rekojmia nie ulega wydluzeniu ani skroceniu.

    art.558 kc

    KG

  • 15. Data: 2003-06-11 12:59:44
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > art.558 kc

    Racja :-)

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 16. Data: 2003-06-12 01:23:56
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bc6srg$3sa$1@inews.gazeta.pl>, Beta wrote:

> [...]
    > co, mam ich po prostu nie przyjmować? Więc dlatego nie jestem taka chętna
    > do odstępowania od umowy sprzedaży. Ale jak nie będzie wyjścia to tak

    To im pózniej jeszcze dorzucisz kosztów, ale może faktycznie lepiej
    odrobinę z szacowaniem wydatków poczekać, a teraz posłać pismo, że od
    umowy odstępujesz i drzwi nie przyjmiesz, albo jeszcze lepiej bo
    kompromisowo z Twoimi wątpliwościami: Wyznacz im ostateczny termin po
    którym drzwi nie przyjmiesz. Jeśli to zignorują to MZ nie marnuj dłużej
    na nich czasu i pieniędzy.

    Faktem jest, że sądowe dochodzenie swoich praw do przyjemnych i
    błyskawicznych nie należy, ale też ile można dawać się robić w kulki
    różnej maści nierobom, co to liczą właśnie głównie na to że nikomu nie
    będzie się chciało ich po sądach ciągać.

    --
    Marcin