  • 1. Data: 2003-06-09 09:33:31
    Temat: nie o trzymalem wynagrodzenia
    Od: "artur dobkowski" <a...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow,
    Wlasnie skonczylem prace w pewnej firmie ktora jest w trakcie likwidacji i
    obawiam sie ze nie otrzymam naleznej prowizji za swoja prace. Czy w zwiazku
    z tym moge jako zabezpieczenie zatrzymac firmowego laptopa do czasu
    calkowitego rozliczenia ? Jak to mozna zrobic ?
    rgds
    artur

  • 2. Data: 2003-06-09 09:54:06
    Temat: Re: nie o trzymalem wynagrodzenia
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > z tym moge jako zabezpieczenie zatrzymac firmowego laptopa do czasu
    > calkowitego rozliczenia ? Jak to mozna zrobic ?

    Złożyć pozew o zapłatę z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa poprzez wydanie
    zarządzenia tymczasowego zajęcia rzeczy ruchomej.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 3. Data: 2003-06-09 09:54:43
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > z tym moge jako zabezpieczenie zatrzymac firmowego laptopa do czasu
    > calkowitego rozliczenia ? Jak to mozna zrobic ?

    Kunamolek .......A może skorzysta z tego
    Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
    http://www2.gazeta.pl/firma/1,31461,133434.html

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2003-06-09 16:07:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale on pisze o prowizji, więc pewnie była zatrudniony na podstawie umowy
    cywilno-prawnej. Czy i wówczas Fundusz wypłaci zaległości?

  • 5. Data: 2003-06-09 16:14:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem można na podstawie art. 490 kc. W końcu Ty jesteś zobowiązany
    do rozliczenia się z otrzymanego wyposażenia, zaś oni do wypłaty prowizji.
    Należałoby ich powiadomić pisemnie o powyższym, oświadczając, że
    zatrzymujesz komputer do czasu wypłaty Twoich należności.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 6. Data: 2003-06-09 17:40:22
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Ale on pisze o prowizji, więc pewnie była zatrudniony na podstawie umowy
    > cywilno-prawnej. Czy i wówczas Fundusz wypłaci zaległości?

    A to wg mnie przechlapane .......
    w skrajnym przypadku zabierze komornik komputer a jemu każe czekać wg
    kolejności na swoją kolejkę roszczeń, co wiąże się z brakiem zapłaty.

    Ale tu się mogę mylić .... nie jest mi dobrze znane kc

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2003-06-09 22:04:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jun 2003, fart wrote:
    [...]
    >+ w skrajnym przypadku zabierze komornik komputer a jemu każe czekać wg
    >+ kolejności na swoją kolejkę roszczeń, co wiąże się z brakiem zapłaty.

    wKF: ja tam widziałem "likwidacji" a nie "bankructwie", to
    *jednak* nie jest tożsame :)

    pozdrowienia, Gotfryd