  • 1. Data: 2003-04-08 05:11:59
    Temat: rekojmia czy niezgodność z umową?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    W listopadzie 2002 roku kupiłem dysk twardy. Pojawiły się wczoraj na nim bad
    sectory. Czy reklamując go powołuję się na rekomię czy niezgodność z umową?
    Czyli stary przepis obowiązujący przy zakupie czy też nowy?
    Zakładam, że wymienią mi ten dysk (wcześniej lub później) czy wtedy
    gwarancja liczy mi się od daty zakupu czy od daty wymiany?
    A może powoływać się jednak na gwarancję (na 34 miesiące) - co się bardziej
    teraz opłaca?

    Gerard

  • 2. Data: 2003-04-08 05:44:28
    Temat: Re: rekojmia czy niezgodność z umową?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b6tlss$jul$1@atlantis.news.tpi.pl>, Gerard wrote:
    > W listopadzie 2002 roku kupiłem dysk twardy. Pojawiły się wczoraj na nim bad
    > sectory. Czy reklamując go powołuję się na rekomię czy niezgodność z umową?

    rękojmie

    > Czyli stary przepis obowiązujący przy zakupie czy też nowy?

    stary

> [...]

    od daty wymiany

    > A może powoływać się jednak na gwarancję (na 34 miesiące) - co się bardziej

    zalezy od tego co masz w karcie gwarancyjnej

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-04-09 12:17:30
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > rękojmie

    > stary

    > od daty wymiany

    > zalezy od tego co masz w karcie gwarancyjnej

    a ja mam takie pytanie:
    kupilem produkt w 2002r, w 2003 wymieniono mi go na nowy.
    czy teraz moge korzystac z rekojmii czy z odp. sprzedawcy?

  • 4. Data: 2003-04-09 12:55:36
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b7131i$4a7$1@atlantis.news.tpi.pl>, Domino wrote:
    > a ja mam takie pytanie:
    > kupilem produkt w 2002r, w 2003 wymieniono mi go na nowy.
    > czy teraz moge korzystac z rekojmii czy z odp. sprzedawcy?

    Powiem szczerze że nie wiem. Zakładając że wymiana nie kończy pierwotnej
    umowy a tak chyba jest bo nie ma mowy o odstąpieniu od umowy, to liczy się
    rękojmia AD 2002. Dodatkowo w przypadku rękojmi jej okres nie ulega
    przedłużeniu o czas napraw, więc MZ i w tym wypadku będzie to wciąż okres
    1 roku od daty zakupu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-04-09 12:56:10
    Temat: tylko rękojmia
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Domino <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > kupilem produkt w 2002r, w 2003 wymieniono mi go na nowy.
    > czy teraz moge korzystac z rekojmii czy z odp. sprzedawcy?

    z uwagi na datę zawrcia umowy - 2002r. obowiązuje stare przepisy o rękojmi

    pzdr

    marek radwański