  • 1. Data: 2003-04-07 22:17:01
    Temat: "Porozumienie zmieniające" - co to za twór ?
    Od: "dorota" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    W związku z "trudną sytuacją finansową firmy" pracodawca "zaproponował" ;)
    pracownikom okresowe zmniejszenie pensji (umowy na czas nieokreślony).
    Okresowe, bo na razie na 3 m-ce. Będzie to realizowane poprzez (uwaga) -
    "Porozumienie zmieniające", które zmienia wysokość wyplacanej pensji (przez
    3-mce) zachowując pozostałe warunki umowy.
    Zastanawiam się czy:
    1.Taka operacja jest prawnie dopuszczalna w drodze tzw. "porozumienia
    zmieniającego", czy może należy rozwiązać umowę o pracę i sporządzić nową
    (może jakiś aneks ?)
    2.Czy będzie to w dalszym ciagu zatrudnienie na czas nieokreślony ?

    Powyższa sytuacja ma aktualnie miejsce w mojej firmie :-( i nie wiem jakie
    zająć wobec tych "propozycji" stanowisko.(uzależniam je m.in. od uzyskanych
    opinii)

    Dzięki z góry - pozdrawiam - Dorota

  • 2. Data: 2003-04-08 13:15:15
    Temat: Re: "Porozumienie zmieniające" - co to za twór ?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "dorota" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakie
    > zająć wobec tych "propozycji" stanowisko.(uzależniam je m.in. od

    Wydaje sie to działaniem na granicy prawa.
    Z tego co pamietam, sądy kwestionowały takie porozumienia ale jeżeli
    nikt nie sprawdzi tego w sądzie w tym przypadku to się nie dowiesz jak
    to jest. Sprawa polega na wykazaniu, że nowa treść umowy jest gorsza dla
    pracownika niz treśc poprzednia - a to dość trudne w takim przypadku.
    Ale pewnie nie niemożliwe.

    Co do konieczności rozwiązania - ta na pewno nie jest to
    konieczne.
    Strony zawsze moga zmienić treść łączącej je umowy.

    pzdr,
    JarekM