eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja i odstąpienie od umowy › Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Dodi" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Date: Wed, 11 May 2005 00:01:26 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <d5rb6n$pgt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <p...@o...pl> <d5r7vu$rdg$1@news.onet.pl>
    <p...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: ahy253.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115762711 26141 83.25.206.253 (10 May 2005 22:05:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 May 2005 22:05:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:296581
    [ ukryj nagłówki ]

    [...]jeśli korzystałem z gwarancji to czy ona "blokuje" skorzystanie z
    odstąpienia
    > od umowy. Czy mimo wszystko mogę teraz zmienić zdanie i zażądać
    > odstąpienia od umowy?

    Jedno nie wyklucza drugiego i w każdej chwili, nawet po naprawie
    gwarancyjnej, jeśli towar nadal wykazuje wadę, można go reklamować na
    podstawie niezgodności z umową.

    > Kolejna sprawa o którą zapomniałem spytać dotyczy "odpowiedniego"
    > czasu. Wszędzie jest napisane, że gwarant powinien w odpowiednim czasie
    > usunąć usterkę. Nie jest zdefiniowane ile to jest. Dziś sprzedawca
    > powiedział mi, że ma prawo nawet 6 miesięcy to trzymać. Czy to prawda?
    > Jeśli tak to na podstawie jakiej ustawy? Bo w tej z 27 lipca 2002 roku
    > takiego artykułu nie znalazłem.

    Jeśli towar jest reklamowany na podstawie gwarancji, to termin naprawy
    określa sama gwarancja i w przypadku sprzętów rtv jest to najczęściej 14 lub
    21 dni roboczych liczonych od momentu dostarczenia sprzętu do serwisu (ale
    nie zawsze tak jest - te warunki dyktuje gwarant, którym z reguły jest
    producent sprzętu, a który zastrzega sobie czasem możliwość przedłużenia
    okresu naprawy np. ze względu na konieczność oczekiwania na części
    zamienne).
    Jeśli natomiast podstawą reklamacji jest niezgodność towaru z umową, to
    "gwarantem" jakości towaru jest sprzedawca i to on jest odpowiedzialny za
    ustosunkowanie się do reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych, a następnie
    za naprawienie sprzętu, jego wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy. Nie jest
    określony termin, w jakim ta naprawa ma być dokonana, więc rzeczywiście może
    się ten czas przedłużyć. Jeśli w ciągu tych 14 dni sprzedawca poinformował
    klienta, że sprzęt będzie naprawiony, to może go sobie naprawiać i
    naprawiać...
    Pozdrawiam!
    Dodi


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1