  • 1. Data: 2002-09-26 07:20:03
    Temat: reklamacja- co dalej?
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Moze wiecie co dalej. Reklamowalam juz 2x klapki
    letnie bo sie rozkleily. Do rozklejenia doszlo jeszcze malutkie pekniecie
    przy paskach oraz zupelne odklejenie sie spodu buta(tzn. wyglada to tak
    jakby material trzymal sie tylko po bokach a w srodku nie:)) Jezeli ktos
    mnie rozumie:)) Po drugiej reklamacji oddali mi tylko sklejone. Odmówilam
    przyjecia i powolali rzeczoznawce, ktory reklamacje odrzucul,
    Czy moge sie od tego odwolac?
    Czy jest przepis prawny ktory mowi, ze jak 3x reklamuje sie ta sama wade to
    musza mi zmienic towar albo oddac pieniadze??
    Dzieki za jakies wskazowki.
    Aga

  • 2. Data: 2002-09-26 09:29:29
    Temat: Re: reklamacja- co dalej?
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>

> [...]
    > Czy jest przepis prawny ktory mowi, ze jak 3x reklamuje sie ta sama wade
    > musza mi zmienic towar albo oddac pieniadze??

    art 560 KC dotyczacy rekojmi....w skrocie..jeli raz naprawil lub wymienil
    nastepnym razem uprawniony moze odstapic od umowy. jednakze tylko w
    przypadku jesli uwzgledniono reklamacje. z podanego przez Pania stanu
    faktycznego wynika ,ze rzeczoznawca odrzucil prawdopodobnie stwierdzajac ,ze
    klapki byly zle uzytkowane

    z powazaniem:
    Lukasz ciszewski

  • 3. Data: 2002-09-26 15:58:58
    Od: "aga" <a...@i...pl>

> [...]
    ,ze
    > klapki byly zle uzytkowane
    >
    > Nie moge sie gdzies odwolac od decyzji tego rzeczoznawcy? (wiadomo ze
    zbliza sie zima i w tych butach nie bede juz chodzic wiec nie uznali
    reklamacji)
    Aga

  • 4. Data: 2002-09-26 16:16:47
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>

    > ,ze

    oczywiscie ,ze moze sie Pani odwolac. na dokumencie reklamacyjnym powinna
    miec Pani pouczenie gdzie mozna sie odwolac. dokladnie sie nieorientuje w
    tej kwestii ale chyba tylko sad konsumencki zostaje

  • 5. Data: 2002-09-26 18:50:06
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    > oczywiscie ,ze moze sie Pani odwolac. na dokumencie reklamacyjnym powinna
    > miec Pani pouczenie gdzie mozna sie odwolac. dokladnie sie nieorientuje w
    > tej kwestii ale chyba tylko sad konsumencki zostaje

    A czy sa z tym zwiazane jakies oplaty, gdybym sie faktycznie odwolala do
    tego sadu??:)
    Aga

  • 6. Data: 2002-09-26 23:00:01
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam.
    Widzi Pani z obuwiem jest tak, iż zasada jest jezeli skep wystepuje do
    rzeczoznawcy o wydanie opinii jest ona wydawana na korzysc slepu jesli czyni to
    konsument sprawa wyglada analogicznie jednak w przeciwna strone. Nie ma to nic
    wspolnego z rzeczywistoscia i sprawiedliwoscia - w przewazajacej meirze
    przypadkow z jakimi mialem do czynienia.

    Nie powiem co powinna Pani zrobic albowiem nie mam do tego uprawnien moge tylko
    odpowiedziec co uczynilbym na Pani miejscu. Przede wszystkim mialbym 2 drogi.

    (1) Zanosze przedmiotowe obuwie do rzeczoznawcy - adres uzyska Pani od PIHu -
    prosze o wydanie opinii w sprawie oraz z ta przychylna dla mnie opinia skladam
    zgloszenie reklamacyjne w sklepie. Pisemne zawiadomienie o wadzie, nie podaje
    nr telefonu tylko adres do korespondencji oraz nie zgadzam sie na koniecznosc
    stawiennictwa w sklepie celem powziecia informacji co do sposobu rozpatrzenia
    reklamacji. Wszystko to obarczam stosownym pismem (jesli bedzie problem z
    checia napisze dla Pani) Po tych czynnosciach czekam 21 dni jesli w tym czasie
    nie przyjdzie do domu zawiadomienie listowne kupuje szampana i ciesze sie z
    wygranej sprawy jesli przyjdzie odmowa uznania reklamacji za zasadna
    powiadamiam PIH, lub jeszcze lepiej Miejsciekgo Powiatowego Rzeznika Praw
    Konsumentow - wystapi o przeprowadzenie mediacji ze sprzedawca jesli Ten odmowi
    MRK pomoze w zgromadzeniu dokumentacji wypelnieniu formularzy i kieruje sprawe
    do sadu koszta ok 50 pln

    (2) Nie bawie sie w zglaszanie wnioskow reklamacyjnych wykorzystujac korzystna
    pozycje powiadamiam PIH, MRK, Federacje Konsumentow pisze stosowne pismo ktore
    opatrzone zostanie pieczecia Federacji w ktorym opisuje stan faktyczny doreczam
    je MRK oraz sprzedawcy i tj. powyzej albo sad polubowny mediacje albo sad
    powszechny

    ODWAGI ktos wreszcie musi powiedziec dosc.

    Sluze pomoca 0505 863 673