  • 1. Data: 2002-09-26 07:41:27
    Temat: Zlodziej zlapany na goracym uczynku...
    Od: "Konrad" <k...@i...com.pl>

    Witam,

    Wczorajsza dyskusja o wpuszczaniu badz nie do supermarketow z plecakami
    sprowokowala mnie do zastanowienia sie co dzieje sie z osobami zlapanymy w
    supermarkecie na kradziezy. Nie dalej jak wczoraj widzialem jak ochrona
    zatrzymala kobiete i z jej torebki wyjela jakies kosmetyki, ktore to
    zatrzymana wyniosla bez uiszczenia naleznosci w kasie. Jak przypuszczam
    jesli wartosc ukradzionego towaru nie przekracza 250 zl jest to
    wykroczenie - czy kazda taka sprawe kieruja do sadu grodzkiego czy tez moze
    tylko spisuja takich ludzi...? Moze ktos z Was spotkal sie z jakimis
    informacjami na ten temat. Niedawno czytalem w lokalnej gazecie, ze w jednym
    z hipermarketow ochrona zatrzymuje dziennie kradnacych kilkadziesiat osob...
    uzbieralaby sie niezla ilosc wnioskow do sadu grodzkiego...

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2002-09-26 09:52:59
    Temat: Re: Zlodziej zlapany na goracym uczynku...
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>

    w 90% przypadkach zalatwia sie to polubownie

  • 3. Data: 2002-09-26 10:23:21
    Od: "edward" <u...@w...pl>

    kieruje się do sądów grodzkich
    do 250 zł
    umorzenie znikoma szkodliwość czynu
    -pow 250 sprawa karna
    w każdym przypadku
    u mnie nie ma "polubownie" złodziej jest złodziej
    Pozdrawiam
    Edward U.

    ..

  • 4. Data: 2002-09-26 13:46:44
    Od: "Krzysztof" <b...@w...pl>

    > kieruje się do sądów grodzkich
    > do 250 zł
    > umorzenie znikoma szkodliwość czynu
    > -pow 250 sprawa karna

    Niestety musze "zmartwić" - w przypadku wykroczeń nie ma prawnej możliwości
    "umorzenia na znikomą szkodliwość czynu" i żaden sąd grodzki tego nie
    umarza.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-09-26 17:30:22
    Od: "edward" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety musze "zmartwić" - w przypadku wykroczeń nie ma prawnej
    możliwości
    > "umorzenia na znikomą szkodliwość czynu" i żaden sąd grodzki tego nie
    > umarza.

    Sorry co racja to racja pomyliłem się
    edward

  • 6. Data: 2002-09-26 19:25:10
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > Niestety musze "zmartwić" - w przypadku wykroczeń nie ma prawnej
    możliwości
    > "umorzenia na znikomą szkodliwość czynu" i żaden sąd grodzki tego nie
    > umarza.

    Art. 1 kw mówi że wykroczeniem jest czyn społecznie szkodliwy.
    Jeśli sąd uzna, że taki nie jest - musi sprawę umorzyć.

  • 7. Data: 2002-09-27 21:40:57
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    >Nie dalej jak wczoraj widzialem jak ochrona
    > zatrzymala kobiete i z jej torebki wyjela jakies kosmetyki, ktore to
    > zatrzymana wyniosla bez uiszczenia naleznosci w kasie.
    Tzw. ochrona w sklepie (czyli obiekcie ogólnie dostępnym) nie ma prawa niczego
    wyjmować, przeglądać, kogokolwiek odprowadzać, legitymować itp.
    Jedyne ich uprawnienie w takim miejscu to (w przypadku podejrzenia kradzieży)
    uniemożliwienie opuszczenia miejsca, w którym osoba podejrzana została
    zatrzymana i wezwanie policji. Ludzie często tego nie wiedzą i pozwalają tym
    burakom na wykonywanie czynności stricte policyjnych.
    Nieuzasadnione zatrzymanie może i powinno skutkować roszczeniem odszkodowawczym.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 8. Data: 2002-09-28 13:29:38
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Tzw. ochrona w sklepie (czyli obiekcie ogólnie dostępnym) nie ma prawa
    niczego
    > wyjmować, przeglądać, kogokolwiek odprowadzać, legitymować itp.

    dokladnie. ochroniarz moze poprosic, by osoba SAMA pokazala co ma np. w
    torbie. ale to dobra wola tej osoby

    >Ludzie często tego nie wiedzą i pozwalają tym
    > burakom na wykonywanie czynności stricte policyjnych.
    > Nieuzasadnione zatrzymanie może i powinno skutkować roszczeniem
    odszkodowawczym.

    ochroniarz nie ma prawa do zatrzymania osoby a jedynie do ujecia osoby w
    celu niezwlocznego przekazania tej osoby policji. ujecie a zatrzymanie to
    znaczaca roznica. ujecie osoby reguluje m.in. art 36 ustawy o ochronie osob
    i mienia
    pozdr
    ssj5

  • 9. Data: 2002-09-28 14:27:41
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > znaczaca roznica. ujecie osoby reguluje m.in. art 36 ustawy o ochronie osob
    Dzięki za wskazówkę. Nie jestem prawnikiem, a to co napisałem zapamietałem z
    audycji Waldka Ogińskiego (czemu już go nie ma?) w TOK FM, któremu wyjaśniał to
    jakiś specjalista.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 10. Data: 2002-09-29 07:16:22
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > celu niezwlocznego przekazania tej osoby policji. ujecie a zatrzymanie to
    > znaczaca roznica. ujecie osoby reguluje m.in. art 36 ustawy o ochronie

    Dodam jeszcze art. 243 kpk