  • 1. Data: 2002-11-29 16:28:42
    Temat: reklamacja - butow - pilne - prosze o pomoc
    Od: "Alki" <a...@b...gnet.pl>

    witam
    zakupilem buty (300 pln) w sklepie, po 2,3 razach noszenia stwierdzilem ze
    skura na butach jest roznego gatunku co powodowalo rozny stopien zuzycia
    butow (bylo to widoczne po 3 danich chodzenia), jeden but byl zdecydowanie
    bardzije zuzyty od drugiegi, roznily sie rowniez odcieniem.

    Zglosilem reklamacje (zazadalem wymiany na nowa pare badz zwrotu pieniedzy),
    reklamacje uwzgledniono w nastepujacy sposob: rzeczoznawca dopatrzyl sie
    roznicy i przyznal mi racje, jednak nie dostalem zwrotu pieniedzy ani
    wymiany obuwia na nowa pare tylko bonifikate w postaci zwrotu 40% ceny
    butow. Ponadto stwierdzil iz nie jest to wada ukryta tylko jawna, zaliczyl
    obuwie jako towar kategori 3 .

    Nie zgadzam sie z takim wynikiem interpretacji, chcialem sie wiec poradzic
    osob majacych doswiadczenie w takich sprawach.
    Butow nie odebralem jeszcze ze sklepu, mam zamiar zglosic odwolanie od
    reklamacji zadajac wymiany na nowa pare lub zwrotu pieniedzy. nie
    statysfakcjonuje mnie upust 40%.
    czy jest jakis przepis na ktory moge sie powolac, tzn. buty powinny nie
    odbiegac kolorem od siebie ani materialem z ktorego zostaly wykonane. coz ze
    dostane 40% znizki a buty beda inne. jest rzecza logiczna ze rzeczy
    sprzedawana na pary nie powiiny sie roznic.

    Prosze o pomoc wszystkich tych ktorzy mieli podbna sytuacje, badz ludzi
    ktorzy znaja przepisy prawne w takich przypadkach.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-11-29 21:06:52
    Temat: Re: reklamacja - butow - pilne - prosze o pomoc
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Alki napisa_(a):
> [...]
    > dostane 40% znizki a buty beda inne. jest rzecza logiczna ze rzeczy
    > sprzedawana na pary nie powiiny sie roznic.

    Dokładnego przepisu to nie ma, pozostaje art.556 kodeksu cywilnego i
    właśnie logika ("Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy (..)")

    Sklep w zasadzie uznał wadę, choć zdaje się, że linią obrony będzie
    właśnie to, że była ona widoczna w chwili sprzedaży (wtedy nie
    odpowiada, art.557 kc) - tu może być problem. Jeśli wada została uznana
    reklamacja musi być załatwiona według Twojego żądania, sklep nie może go
    zmieniać.

    KG

  • 3. Data: 2002-11-29 23:06:53
    Od: "Sebastian" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alki" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Krzysztof
    >
    > przede wszystkim poszukaj w swoim rejonie rzecznika praw konsumenta (
    adres lub telefon znajdziesz w internecie wpisz w wyszukiwarce hasło
    konsument) oni udzielą Ci bardzo kompetentnej i wszechstronnej informacji
    jak dochodzić swoich praw, powiedzą Ci nie tylko co możesz w swojej sytuacji
    zrobić ale też gdzie się udać z interwencją ile to będzie trwać i kosztować.
    To jest najwłaściwsze miejsce gdzie możesz szukać pomocy ( jest ona darmowa)
    a takie tam " porady " połowiczne i teoretyczne nic Ci nie dadzą . W biurze
    rzecznika powiedzą ci czy sklep miał racje a jeśli nie miał to co, krok po
    kroku trzeba zrobić a chyba takich informacji poszukujesz
    pozdrawiam i życzę sukcesu w " walce" z nieuczciwym sprzedawcą
    Kasia