    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja
    Date: Fri, 30 Jul 2004 09:15:15 +0800

    In article <cebnj1$ad0$1@korweta.task.gda.pl>, michalR wrote:
    > Po jakims czasie wlasciciel przynosi opinie napisana przez kogos
    > (jakis mgr inz - nie uprawniony rzeczoznawca, tylko jakis inny fachowiec)
    > ze to co bylo zrobione bylo zle, popsulo sie i ze on to naprawil i teraz
    > jest juz ok.
    > Klient przynoszac pisemko domaga sie zwrotow kosztow drugiej naprawy
    > ktore wynosza mniej wiecej 3 razy tyle ile zaplacil wczesniej..
    > Czy jezeli cos mu sie popsulo mial obowiazek powiadomic i zadac bezplatnej
    > naprawy,

    Powinien był powiadomić i żądać usunięcia usterki. ZCP tylko w wyjatkowych
    sytuacjach może zrobić co zrobił. Takie sytuacje to głównie jeśli
    zaniechanie naprawy spowoduje dalsze szkody (Kodeks Cywilny, Art. 480. §3
    - wcale nie jestem pewien czy ma tu zastosowanie).
    Przyjmując, że to umowa o dzieło a twój klient to konsument (czyli jego
    prywatny samochód i do celów prywatnych, a ty jesteś przedsiębiorcą) to
    zastosowanie mają przepisy o sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. 141 poz.
    1176). W myśl tych przepisów powinno się reklamować wadę u ciebie.

    > czy z opinia napisana przez nie rzeczoznawce moze byc dla kogos wiazaca?

    Wątpię, szczególnie jeśli naprawił to sam.

    --
    Marcin