    From: "Stokrotka" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytenie do prawnikow
    Date: Thu, 31 Jan 2002 17:17:39 +0100

    >Oczywi?cie. Jest spadkobierc? ustawowym dziadka i testamentowym babci
    >(babcia nie mogła rozporz?dzać udziałem dziadka we wspólnym maj?tku).

    a w wypadku,gdy dzidek pozostawil testament?

    >Sytuacja wygl?da tak: umiera dziadek, jego udział dziedziczy babcia
    (1/4)
    >i synowie (po 3/8). Umiera babcia, jej udział w cało?ci dziedziczy
    ojciec.
    >Ostatecznie więc ojcu przypadnie 13/16 spadku (1/2 udziału babci + 3/16
    >tego co miał po dziadku + 2/16 tego co babcia miała po dziadku), a
    bratu
    >pozostałe 3/16.

    a testamnecie bylo napisane,ze brata wyklucza z zachowku.
    czyli tylko w przypadku gdyby brat podrobil testament?-a jest do tego
    zdolny-z tego co wiem,po smeirci dziadka jzu cos tam probowal! ,on mnie
    przeraza!,poza tym jest jeszcze kamienica.-tata jak na razie jest tam
    zameldowany..Administartor radzi mu.aby przepisac wode..gaz itd aby stal
    sie takim glowniejszym wlascicielem..Czy ma racje?

    >Brat może też wyst?pić o zachowek z udziału babci, który wynosi połowę
    >jego udziału spadkowego, a więc 3/32 cało?ci spadku.

    to juz chyba nie grozi?

    >I tak liczy się wył?cznie testament najnowszy (chyba że kto? udowodni
    jego
    >nieważno?ć).
    no wlasnie..tym sie martwie........eh...Ten brat jest taki
    neiobliczalny..

    Mzoe sie tez zdarzyc,ze babcia napisala testament po smierci dziadka...a
    brat go znalazl..i zniszczyl..

    jest jeszcze jeden problem,mianowicie..

    Tata zrobil blad,byl upowazniony na oszczednosci w banku po babci,brat
    namowil go aby wybral,bo pozniej musialby isc do asdu,aby je
    wybrac.>Tata niestety posluchal-a mogl przeciez wybrac 5000zl -z tego to
    mi wiadomo.,jest to zgodne z prawem?teraz brat wzial pieniadze i nie
    chce ich oddac..

    ja namawiam tate aby poszedl do dobrego adwokata w sprawie testamentu.On
    sie boii,ze brat przez ten bank ma na niego haka..a moglby?co sadzicie o
    tym??

    pozdrawiam cieplo:))

    Stokrotka