  • 1. Data: 2004-08-02 17:41:27
    Temat: pytanie dot. prawa bankowego
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Witam Grupowiczki i Grupowiczów,

    Mam pytanie dotyczące następującej sytuacji:
    Mam rachunek w banku A, a moja koleżanka w banku B. Robię przelew ze
    swojego konta na jej. Czy mogę dowiedzieć się w banku B (w którym nie
    mam żadnego rachunku), kiedy dyspozycja (przelew) z mojego konta zostal
    zaksięgowany (wpłynął) na jej rachunek. Moj bank A moze podac mi jedynie
    informację dot. daty wyjścia środkow.
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi, zwlaszcza te zawierające wskazanie
    podstawy prawnej, na ktorą moglabym się powołać, zwacając się do banku B
    o powyższą informację.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-08-02 18:04:37
    Temat: Re: pytanie dot. prawa bankowego
    Od: Ola <l...@o...pl>

> [...]
    > mam żadnego rachunku), kiedy dyspozycja (przelew) z mojego konta zostal
    > zaksięgowany (wpłynął) na jej rachunek. Moj bank A moze podac mi jedynie

    No nie przypominam sobie przepisu, który pozwalałby Ci uzyskanie takiej
    informacji. Jedyne wyjście to tylko sprawdzenie przez koleżankę daty
    wpłynięcia środków.

  • 3. Data: 2004-08-02 18:15:03
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Ola wrote:

    > No nie przypominam sobie przepisu, który pozwalałby Ci uzyskanie takiej
    > informacji. Jedyne wyjście to tylko sprawdzenie przez koleżankę daty
    > wpłynięcia środków.

    Załóżmy, że spłacam koleżance dług. Miałam zapłacić jej 10 dnia, środki
    ode mnie wyszły 5, a ona twierdzi, że na jej konto wpłynęły 15. Kwestia
    sporna o odsetki :)
    pozdrawiam
    Ania

  • 4. Data: 2004-08-02 18:51:28
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

[...]

    Popros ja o dostarczenie wyciagu z pieczatka jej banku
    Proste :-)
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 5. Data: 2004-08-02 19:13:27
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Grzegorz S. wrote:
    > Popros ja o dostarczenie wyciagu z pieczatka jej banku
    > Proste :-)
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz S.

    Dzięki za odpowiedź :)
    Chyba jednak muszę uscislic problem:
    Zawarłam z koleżanką Alą umowe, że co miesiąc na jej konto przeleje 10
    zł, które ona przekaze nieposiadającej rachunku kolezance Oli. W
    sytuacji gdyby owych pieniędzy Oli nie przekazala, mam prawo zgodnie z
    naszą umową zażądać od Ali odsetek naliczonych _od dnia wplywu pieniędzy
    na jej konto_ do dnia ich zwrotu na moje konto. W interesie Ali nie lezy
    podanie mi tej daty, poniewaz uniemozliwia mi to naliczenie umownych
    odsetek i dochodzenie należności. Czy w tej sytuacji, będąc dysponentką
    przelewu na konto Ali, nie mogę sprawdzić w jej banku, kiedy pieniądze
    wpłynęły na jej rachunek?
    pozdrawiam
    Ania

  • 6. Data: 2004-08-03 08:19:33
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 sie o godzinie 21:13, na pl.soc.prawo, Jancio napisał(a):

> [...]
    > na jej konto_ do dnia ich zwrotu na moje konto. W interesie Ali nie lezy
    > podanie mi tej daty, poniewaz uniemozliwia mi to naliczenie umownych

    Niech Ola sobie założy rachunek w mBanku, Inteligo czy innym intrnetowym -
    są praktycznie bezpłatne.

    > Czy w tej sytuacji, będąc dysponentką przelewu na konto Ali, nie mogę
    > sprawdzić w jej banku, kiedy pieniądze wpłynęły na jej rachunek?

    ROTFL^^^^
    Wyobraź sobie co by się stało gdyby wszyscy usługobiorcy np. PTC,
    Polkomtelu, TP S.A. zaczęli im sprawdzać saldo rachunku - przecież na te
    konta wpłacamy pieniążki....... :P

    Ale Ty masz brak perspektywicznego spojrzenia, kompletny brak wyobraźni. :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-08-03 10:57:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 2 sie o godzinie 21:13, na pl.soc.prawo, Jancio napisał(a):
    [...]
    >+ ROTFL^^^^
    >+ Wyobraź sobie co by się stało gdyby wszyscy usługobiorcy np. PTC,
    >+ Polkomtelu, TP S.A. zaczęli im sprawdzać saldo rachunku - przecież na te
    >+ konta wpłacamy pieniążki....... :P

    Przecież on nie chce sprawdzać *salda rachunku*.
    On chce dostać informację *czy/kiedy jego przelew dotarł* !
    Różnica jest diametralna.

    >+ Ale Ty masz brak perspektywicznego spojrzenia, kompletny brak wyobraźni. :(

    Hm... no... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-08-03 13:35:13
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 3 Aug 2004, Artur Ch. wrote:

    > Różnica jest diametralna.
    Różnicy nie ma żadnej!
    Osoba nie związana w żaden sposób z bankiem zadaje
    pytanie dotyczące transakcji na rachunku klienta banku.
    Oczywistym jest że taka informacja podlega pełnej ochronie.
    Idąc dalej w semantykę pytanie można sformułować:
    Czy saldo na rachunku waszego klienta zwiększyło się o 10 PLN?
    I czy ktokolwiek może mieć jakiekolwiek wątpiwości ????

    wyobraźni. :(

    nie feruj takich wyroków zbyt pochopnie
    bo akurat powyższy powinieneś skierować do lustra

    pozdr
    Traaq

  • 9. Data: 2004-08-03 13:38:56
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wyobraźni. :(
    >
    > nie feruj takich wyroków zbyt pochopnie
    > bo akurat powyższy powinieneś skierować do lustra

    no i napisałem za szybko,
    nie do lustra (bo Artur Ch miał rację)
    lecz "Hm... no... ;) wymaga jednak głębszego przemyślenia

    pozdr
    Traaq

  • 10. Data: 2004-08-03 22:10:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Traaq wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+ > Różnica jest diametralna.
    >+ Różnicy nie ma żadnej!
    >+ Osoba nie związana w żaden sposób z bankiem zadaje
    >+ pytanie dotyczące transakcji na rachunku klienta banku.

    Nie, on zadaje pytanie dotyczące wykonania *swojej* transakcji.

    >+ Oczywistym jest że taka informacja podlega pełnej ochronie.

    Ależ nie podważam faktu iż bank odmówi informacji "bo tak
    przewidziano".

    >+ Idąc dalej w semantykę pytanie można sformułować:
    >+ Czy saldo na rachunku waszego klienta zwiększyło się o 10 PLN?

    To jest ZUPEŁNIE INNE PYTANIE.
    Pytanie brzmiało: "kiedy zakończyliście MOJĄ transakcję rozpoczętą
    w dniu...". Nigdy i nikomu nie przypisywałem prawa do sprawdzania
    salda CZYJEGOŚ rachunku. Nigdy i nikomu nie proponowałem "iść
    o krok dalej". To są Artura i twoje pomysły.

    >+ I czy ktokolwiek może mieć jakiekolwiek wątpiwości ????

    Ja mam - jak możesz nie widzieć różnicy w tym co piszę (i o co
    było pytanie) a tym co ty uparcie sugerujesz.
    Bank nie musi mi o stanie konta wierzyciela powiedzieć NIC:
    czy wzrosło, czy zmalało, czy komornik zabrał... pytanie było
    (zresztą nie moje ;)) o to kiedy transakcja "nadawcy" została
    zakończona. MOJA transakcja.

    [...]
    >+ nie feruj takich wyroków zbyt pochopnie

    No, zdaje się że sprawdziłeś że mi to idzie wolniej niż tobie ;)

    pozdrowienia :)
    - Gotfryd