    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przesyłanie nie zamówionych rzeczy
    Date: Sat, 15 Sep 2007 14:02:14 +0200

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 września 2007 22:04
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fcepq5$ifn$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Zdziwił byś się.

    Nie wiem.... koło 1990 okradli nasz dom rodzinny. Ekipa zebrała pełno
    odcisków. Straciliśmy kupę sprzętu, bo całą elektronikę wywieźli. I też ani
    słowa nawet o umorzeniu... Sprawa się rozmyła z wyjazdem ekipy.

    > To nie pisz, ze odmówiono przyjęcia zawiadomienia o przestępstwie.

    Nie napisałem.

    Napisałem:
    c) luty 2007, zgłoszenie oszustwa na kwotę 100zł. Efekt: za mała kwota,
    ścigamy od iluśtam. Przyślemy umorzenie. Nie przysłali, program ochrony
    kupującego Alledrogo szlak trafił.

    Mówię, że przyjęli, ale zero reakcji...

    > Przestępstwo oszustwa polega na tym, że sprawca ma zamiar oszukać Cię. A
    > zatem musi świadomie działać. Jeśli przykładowo zamiast telefonu
    > komórkowego wysyła cegłę, to nie ma wątpliwości, że miał taki zamiar. jak
    > telefon działa, jest uszkodzony, to przeważnie nie wiadomo, czy świadomie
    > wysłał śmiecia, czy później się uszkodził, albo sprzedający działał
    > nieświadomie.

    No OK. Ale urządzenie WRÓCIŁO do sprzedawcy w ramach reklamacji. I
    sprzedawca nie chce wydać ani urządzenia ani kasy i nie odbiera telefonów i
    nie odpisuje na listy. List polecony za potwierdzeniem odbioru odebrał,
    więc żyje.

    W związku z tym przetrzymuje mój sprzęt, za jaki zapłaciłem. Nie chodzi
    tylko o to, że wysłał zepsuty, bo mógł przypadkiem. Ale teraz nie mam ani
    sprzętu ani kasy... Skoro tak to legalnie, to ja ruszam handlować zepsutym
    sprzętem na Allegro.

    > Ale i tak, jeśli po wyjaśnieniu nadal uważasz, ze to
    > przestępstwo, to prokurator zawiadomienie powinien sprzyjać i wydać
    > postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.

    No to spisał protoków. Powiedział, że najpewniej dostanę decyzję o
    umorzeniu... No i nic nie dostałem. Ani kawałka :(

    > Mają 30 dni na wszczęcie postępowania albo odmowę wszczęcia. Po 6
    > tygodniach bez odpowiedzi możesz się żalić na bezczynność. Chyba, ze
    > świadomie chciałeś im tę informację przekazać z zachowaniem anonimowości.

    To znaczy faktycznie wysłałem zawiadomienie z konta pod pseudonimem, bo nie
    mam ochoty żeby ten pijak mi w życiu mieszał.... Ale odpowiedzi mogę
    odbierać. Odpowiedź jaka była to właśnie taka, że przekazali do sekcji
    kryminalnej. Więc ODPOWIEDŹ dostałem, ale gość nadal kradnie... Więc
    zgłoszenie trafiło do kosza.

    > Na piśmie wysłałeś?

    Co? Zawiadomienie do prokuratury? Tak... Po 3 miesiącach (sic!) mnie wezwali
    na spisanie protokołu. I kolejne 5 sobie czekam na odpowiedź teraz.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl