  • Data: 2007-09-15 21:46:28
    Temat: Re: przesyłanie nie zamówionych rzeczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Sep 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Chodzi mi o przedawnienie wszelkich roszczeń z działalności gospodarczej.

    Robercie, ja się odniosłem do tezy o "staniu się właścicielem", nie do
    roszczeń.
    Przepis o wejściu we własność przez nabycie w dobrej wierze dotyczy
    osoby, która nabyła od kogoś, kto rozporządził bezprawnie czyjąś
    własnością.
    W tym przypadku takie zdarzenie nie zachodzi.
    Rozporządzenia dokonał legalny właściciel :)

    Jak dobrze rozumiem, proponujesz rozważać taki przypadek, że do czasu
    upływu przedawnień otrzymujący twierdzi, że "dostał bez umowy", a po
    upływie - że "chciał kupić, ale zapomniał zapłacić, a teraz już
    żądanie zapłaty jest przedawnione".
    Ale tak ściśle mówiąc takie podejście stanowi oszustwo :>
    *Jakby* *teoretycznie* niedoszły poszkodowany (wskutek zarzutu
    przedawnienia poszkodowany) zdobył dowód, że otrzymujący jednak
    *nie* miał zamiaru zakupu (a tym samym poprzednio uznawał, że jest
    zobowiązany do zwrotu a nie do zapłaty - skoro nie chciał płacić),
    to zarzut przedawnienia byłby sfałszowany, prawda?

    pzdr, Gotfryd