  • 1. Data: 2009-11-24 16:10:01
    Temat: przerwa w dostawie pradu i powiklania
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    W zwiazku z remontem linii elektrycznej (wymiana slupow) nastapily
    dluzsze wylaczenia pradu.
    Niestety, w wyniku tych wylaczen padl zasilacz i akumulator instalacji
    alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.
    Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla
    ulatwienia dodam ze chodzi o STOEN.
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2009-11-24 16:53:15
    Temat: Re: przerwa w dostawie pradu i powiklania
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Lis, 17:10, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.
    > Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla

    W wyniku wyłączenia prądu padł zasilacz???

  • 3. Data: 2009-11-24 18:01:55
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.
    > Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla

    Przy wyłączeniach linii mogą wystąpić przepięcia, jeśli także inny sprzęt
    elektroniczny padł w okolicy to łatwiej to udowodnić a jeśli tylko twój
    alarm to pewnie był kiepski technicznie albo już wcześniej walnięty,
    akkumulator nie ma szans uszkodzić od zaników zasilania

  • 4. Data: 2009-11-24 18:24:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.
    > Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla

    IMHO ochroniarze powinni sami zapłacić za swój wadliwy sprzęt - bo od
    zaników zasilania ani akumulator, ani tym bardziej zasilacz nie powinny
    paść.

  • 5. Data: 2009-11-24 20:25:35
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Niestety, w wyniku tych wylaczen padl zasilacz i akumulator instalacji
    > alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.

    Natychmiast zmień firmę ochroniarską. Ta nie sprawia wrażenia kompetentnej.

    > Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla
    > ulatwienia dodam ze chodzi o STOEN.

    Nie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 6. Data: 2009-11-25 09:49:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:25:35 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > Natychmiast zmień firmę ochroniarską. Ta nie sprawia wrażenia kompetentnej.

    > Nie.

    Ostro idziesz eXpIerdzie :))))

  • 7. Data: 2009-11-25 09:51:08
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 19:24:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > IMHO ochroniarze powinni sami zapłacić za swój wadliwy sprzęt - bo od
    > zaników zasilania ani akumulator,

    Od zaników to raczej na pewno nie :)
    Ale już od "dłuższej przerwy" w dostawie energii która umożliwia jego
    ładowanie - i owszem :)

    > ani tym bardziej zasilacz nie powinny paść.

    Doprawdy?

  • 8. Data: 2009-11-25 10:12:53
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Od zaników to raczej na pewno nie :)
    > Ale już od "dłuższej przerwy" w dostawie energii która umożliwia jego
    > ładowanie - i owszem :)

    > Doprawdy?

    Zaciekawiles mnie - jakim cudem zasilacz moze pasc?

  • 9. Data: 2009-11-25 10:29:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 02:12:53 -0800 (PST), f...@g...com
    napisał(a):

    > Zaciekawiles mnie - jakim cudem zasilacz moze pasc?

    Zauważmy że autor pisał o wyłączeniaCH (a nie wyłączeniu jednym).
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=uszkodzenie+
    zasilacza+w+skutek+przepi%C4%99cia&btnG=Szukaj+w+Goo
    gle&lr=&aq=f&oq=uszkodzenie+zasilacza+w+skutek+przep
    i%C4%99cia&fp=814ffaa21a82830a
    dalej można deliberować - skoro wymiana słupów, więc na pewno następują
    przełączenia, podłączenia istniejących przyłączy do nowej sieci itp itd.
    Mnóstwo możliwości wystąpienia pomyłki, pomylenie najczęstsze: zamiana
    przewodu fazowego i zerowego.
    Ten kto będzie twierdził że "to niemożliwe" - powiem mu krótko że nie miał
    z takimi robotami nigdy do czynienia :)

  • 10. Data: 2009-11-25 10:57:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > przewodu fazowego i zerowego.
    > Ten kto będzie twierdził że "to niemożliwe" - powiem mu krótko że nie miał

    Na tym poziomie - nie. :)

    Ale jeżeli ktoś tak źle w energetyce połączył to akumulator i zasilacz
    byłyby małym pikusiem - głośno byłoby o podobnej pomyłce w całym mieście. :)

    --
    spp