  • 41. Data: 2006-04-05 07:35:59
    Temat: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    news:e0vapv$haj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    jpg

    > Wbrew pozorom nie.
    > Tam się tak po prostu jeździ.

    Bzdura.
    Takim szerokim motorem i takbyś sie nie zmieśił na naszym skrzyżowaniu.
    A ten proceder ma miejsce najczescije w dużych miastach i godzinach szczytu i na
    tzw "scigaczach"

  • 42. Data: 2006-04-05 07:36:53
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał:

    >a wtedy musi zachowac szczegolna ostroznosc
    Krzysztofie nie sądzisz, że przydałoby ci się odświeżenie wiadomości z
    PoRD (link w stopce) ? W poprzednim liście mylisz wyprzedzanie z
    omijaniem, a teraz twierdzisz j.w. Nie musi ! Nie ma takiego nakazu !

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 43. Data: 2006-04-05 07:36:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    >Nie zachowałeś ostrożności przy rozpoczęciu manewru omijania.
    A który przepis tego nakazuje (podczas omijania) ?

    --
    Artur Golański

  • 44. Data: 2006-04-05 08:40:36
    Od: a...@u...net.pl (Michał Margula)

    maf napisał(a):
> [...]
    > Jak widac tam inna kultura, czy lepsza czy gorsza ocen sam. motocyklisci
    > slusznie czekaja w korku, a ile miejsca z prawej strony.....

    A dlaczego mieliby jechać z prawej strony? Popraw mnie jeśli się mylę,
    ale to jest pobocze. Dlaczego mieliby jechać właśnie tamtedy. Dlaczego
    odbiegasz od tematu?

    Sprawa jest prosta - jeden pojazd nie może zajmować dwóch pasów, ale za
    to nie ma zakazu zajmowania jednego pasa przez więcej niż jeden.
    Oczywiście obowiązują tutaj wszystkie przepisy dotyczące chociażby
    wyprzedzania.

    Co ciekawe mają problem ze zrozumieniem tego nawet policjanci. Chociaż
    ostatnio mnie to trochę mniej dziwi, szczególnie od czasu kiedy
    wymuszono na mnie pierwszeństwo radiowozem, podczas gdy ja miałem znak
    "stop" a oni "ustąp pierwszeństwa" (standardowe myślenie, że "ustąp
    pierwszeństwa" jest ważniejsze).

    --
    Michał Margula, a...@u...net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/

  • 45. Data: 2006-04-05 11:09:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof wrote:

    > Jakos tego nie widze, nie lamie ich.

    Ślepy koń też nie widział przeszkód przed startem w Wielkiej Pardubickiej...

    > Od kilku ladnych lat nie mam zadnych
    > mandatow, a jezdze po 30kkm rocznie,

    Jest takie przysłowie o tym, kto ma szczęście...

    [ciach]

    > Nie przekonuje mnie to, temat z mojej strony uwazam za zakonczony.

    Twój problem. "Wciskać" się można, a jak spróbujesz to uniemożliwiać np.
    zajeżdżająć drogę albo robiąc awantury - zarobisz mandat lub w pysk (w
    zależności od stopnia opanowania motocyklisty).

  • 46. Data: 2006-04-05 11:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Czy naprawdę polskie myślenie już tak przenicowało twoją wyobraźnie, że
    > nie potrafisz sobie wyobrazić, że tak się po prostu jeździ.
    > Że bez biletu się do autobusu nie wsiada, że jak jest ograniczenie do 50
    > to się jedzie 50, a jak ktoś jedzie 40 to się go po prostu nie
    > wyprzedza, bo po co.

    Jasne. "U nich" są tak wszyscy szlachetni i dobrze wychowani, że policja
    jest w ogóle zbędna.

    Weź mnie nie osłabiaj...

  • 47. Data: 2006-04-05 11:12:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Wina by była motocyklisty, bo to na nim spoczywa obowiązek zachowania
    > bezpiecznej odległości.

    Była bezpieczna. To pacan za kierownicą ją zmienił.

  • 48. Data: 2006-04-05 12:54:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Była bezpieczna. To pacan za kierownicą ją zmienił.

    Ja rozumiem, sam poruszam się jednośladem po mieście i znam ten ból,
    jednak PoRD w tym wypadku jest nieubłagany.

    Po prostu daje jako takie prawo do poruszania się w obrębie własnego
    pasa bez ustępowania innym pierwszeństwa.
    To wyprzedzający motocyklista ma _zachować_ (a więc utrzymać przez cały
    manewr) bezpieczną odległość i zachowując szczególną ostrożność reagować
    na zmiany sytuacji.

    Na wyprzedzanym kierowcy nie spoczywa obowiązek zostawienia miejsca tak
    żeby wyprzedzanie było łatwiejsze - ma tylko nie zwiększać prędkości.

    Obowiązek ustąpienia pierwszeństwa ma tylko wtedy kiedy zmienia
    zajmowany pas ruchu.

  • 49. Data: 2006-04-05 14:03:46
    Od: "Vasco" <v...@p...fmfm>

    > Nie wyjaśniłeś. Pisałeś, że jedziesz za ciężarówką, która - jak się
    > okazało - wyprzedza właśnie rowerzystę. Skąd twoja konieczność
    > wykonywania gwałtownych manewrów?

    Ciezarowka mija rowerzyste na styk. Ja jade blisko prawej krawedzi, zgodnie
    z przepisami. W takiej sytuacji odbijam przynajmniej do linii srodkowej, a
    jak jest miejsce, to zmieniam pas ruchu. KPW? Policz sobie ile czasu jest na
    reakcje, jak jedziesz w bezp. odleglosci od ciezarowki przy 90 km/h.
    Zahamowac sie nie da.

    Nie, ale ja nie chce go ocierac lakierem. I nie zarzucaj mi krecenia, ok?

    > Jak się zmieścisz - to nie stukniesz.

    Oswiec mnie: jak sie zmieszcze, majac motocykl 20 cm po lewej i chce ominac
    rower po prawej przynajmniej w metrowym odstepie?

    > W momencie "dziury znikąd".

    Dostosowalem. Jade na tyle wolno, ze wyprzedzajac rower mieszczac sie na
    swoim pasie.

    > Zależy gdzie ;-P

    Takie odpowiedzi powoduja, ze nie chce mi sie juz odpisywac. Jezeli chciales
    po prostu miec ostatnie zdanie, to odpisz na to i wygrales.

    > A może to droga ekspresowa, hmm?

    A moze poszli do lasu? Jw. #2.

    > Najwyraźniej chodzi ci o to, że jak motocyklista ma twoje łaskawe
    > pozwolenie - to jest OK. A jak tylko "bezczelnie" korzysta z okazji i
    > wolnego miejsca powstałego bez twojej woli - to już jest zły?

    No jak "korzysta" bezczelnie, to jego problem. I nie laskawie, to po prostu
    moja zyczliwosc. Jezeli moge zatrzymac tak, zeby bylo miejsce, to je robie.
    Jezeli nie moge, to nie robie.

    Zauwaz, ze sam piszesz, ze stajesz na swiatlach _przed_ linia zatrzymania.
    Jezeli wyprzedzasz auto, ktore podjechalo do skrzyzowania i zatrzymalo sie
    jako pierwsze, to najprawdopodobniej wyprzedziles to auto przejezdzajac
    linie ciagla. Ja przynajmniej nie znam skrzyzowania, na ktorym przed linia
    zatrzymania bylaby linia przerywana. O pasach dla pieszych tez mozna
    wspomniec. Oczywiscie jezeli znasz skrzyzowanie, na ktorym nie ma ciaglej
    linii miedzy pasami na przynajmniej paru metrach przed linia zatrzymania -
    podaj adres, chetnie sie dowiem.

    "7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni
    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym
    ruch jest kierowany. "

    W sprawie jazdy na pasie obok mnie to dla mnie jest to po prostu
    wyprzedzanie:

    "Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    się w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu; "

    Jezeli jedziesz na moim pasie, to zdecydowanie utrudniasz mi ruch.

    Pozdrawiam
    Vasco

  • 50. Data: 2006-04-05 14:05:12
    Od: "Vasco" <v...@p...fmfm>

    > Jesteś pewien że 20cm?
    > A może raczej 220cm? :)

    No wlasnie 20 cm... Gdybym nie przezyl pare razy, to bym nie uwierzyl :)

    Vasco