    From: "Vasco" <v...@p...fmfm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Date: Wed, 5 Apr 2006 16:03:46 +0200

    > Nie wyjaśniłeś. Pisałeś, że jedziesz za ciężarówką, która - jak się
    > okazało - wyprzedza właśnie rowerzystę. Skąd twoja konieczność
    > wykonywania gwałtownych manewrów?

    Ciezarowka mija rowerzyste na styk. Ja jade blisko prawej krawedzi, zgodnie
    z przepisami. W takiej sytuacji odbijam przynajmniej do linii srodkowej, a
    jak jest miejsce, to zmieniam pas ruchu. KPW? Policz sobie ile czasu jest na
    reakcje, jak jedziesz w bezp. odleglosci od ciezarowki przy 90 km/h.
    Zahamowac sie nie da.

    Nie, ale ja nie chce go ocierac lakierem. I nie zarzucaj mi krecenia, ok?

    > Jak się zmieścisz - to nie stukniesz.

    Oswiec mnie: jak sie zmieszcze, majac motocykl 20 cm po lewej i chce ominac
    rower po prawej przynajmniej w metrowym odstepie?

    > W momencie "dziury znikąd".

    Dostosowalem. Jade na tyle wolno, ze wyprzedzajac rower mieszczac sie na
    swoim pasie.

    > Zależy gdzie ;-P

    Takie odpowiedzi powoduja, ze nie chce mi sie juz odpisywac. Jezeli chciales
    po prostu miec ostatnie zdanie, to odpisz na to i wygrales.

    > A może to droga ekspresowa, hmm?

    A moze poszli do lasu? Jw. #2.

    > Najwyraźniej chodzi ci o to, że jak motocyklista ma twoje łaskawe
    > pozwolenie - to jest OK. A jak tylko "bezczelnie" korzysta z okazji i
    > wolnego miejsca powstałego bez twojej woli - to już jest zły?

    No jak "korzysta" bezczelnie, to jego problem. I nie laskawie, to po prostu
    moja zyczliwosc. Jezeli moge zatrzymac tak, zeby bylo miejsce, to je robie.
    Jezeli nie moge, to nie robie.

    Zauwaz, ze sam piszesz, ze stajesz na swiatlach _przed_ linia zatrzymania.
    Jezeli wyprzedzasz auto, ktore podjechalo do skrzyzowania i zatrzymalo sie
    jako pierwsze, to najprawdopodobniej wyprzedziles to auto przejezdzajac
    linie ciagla. Ja przynajmniej nie znam skrzyzowania, na ktorym przed linia
    zatrzymania bylaby linia przerywana. O pasach dla pieszych tez mozna
    wspomniec. Oczywiscie jezeli znasz skrzyzowanie, na ktorym nie ma ciaglej
    linii miedzy pasami na przynajmniej paru metrach przed linia zatrzymania -
    podaj adres, chetnie sie dowiem.

    "7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni
    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym
    ruch jest kierowany. "

    W sprawie jazdy na pasie obok mnie to dla mnie jest to po prostu
    wyprzedzanie:

    "Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    się w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu; "

    Jezeli jedziesz na moim pasie, to zdecydowanie utrudniasz mi ruch.

    Pozdrawiam
    Vasco