  • 11. Data: 2003-12-05 20:26:57
    Temat: Re: przejęcie wierzytelności ...
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bqq80c$h1m$1@nemesis.news.tpi.pl...

    a myslalem ze juz zalapalem a tu czym dalej w las tym wiecej drzew,
    watpliowsci mi sie nasuwaja rozne ale chyba musze najpierw to wszystko
    przemyslec

    > Jak sam slusznie na wstepie zauwazyles organ zajal wierzytelnosc do
    > wysokosci okreslonej kwoty (zadluzenia B) i nie bedzie prowadzil
    dochodzenia
    > czy oswiadczenia stron sa prawdziwe czy nie. jesli sie okaze ze A zanizylo
    > wierzytelnosc w oswiadczeniu to moze odpowiadac za szkode wyrzadzona tym
    > wierzycielowi. (tez juz pisalem)

    >To ze prawo (wierzytelnosc) jest zajete nie
    > pozbawia B dochodzenia roszczenia na drodze sadowej.

    no chyba juz nie wiem o co chodzi; mam nadzieje ze zle zrozumialem - czy
    pomimo splaty zadluzenia organowi, A moze byc jeszcze ciagany przez B?

    > Dan.

    pozdr
    Pedro

    ps. wole jednak robic to co robie bo w tym sie juz pogubilem

  • 12. Data: 2003-12-05 20:39:12
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > no chyba juz nie wiem o co chodzi; mam nadzieje ze zle zrozumialem - czy
    > pomimo splaty zadluzenia organowi, A moze byc jeszcze ciagany przez B?

    Zle zrozumiales. Zaplata organowi powoduje wygasniecie wierzytelnosci. Ale
    samo zajecie nie. Wiec to ze wierzytelnosc jest zajeta nie stanowi
    przeszkody do wytoczenia o nia powodztwa i uzyskania tytulu stwierdzajacego
    istnienie obowiazku. Natomiast gdyby powodztwo zostalo wytoczone po
    zaplaceniu wierzytelnosci podlegaloby oddaleniu (jesli zaplata do rak organu
    nastapilaby w toku procesu, sad umorzylby postepowanie).

    > ps. wole jednak robic to co robie bo w tym sie juz pogubilem

    Jasne, przeciez to Twoje pieniadze.

    Dan.

  • 13. Data: 2003-12-05 20:50:03
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

> [...]

    to dobrze :)

    musze teraz to wszystko na spokojnie poskladac do kupy, chyba powoli zaczyna
    to miec jakis sens ...
    dzieki wielkie za wszystkie informacje

    > Dan.

    pozdr
    Pedro
    ps. pifko caly czas aktualne :)

  • 14. Data: 2003-12-09 07:51:43
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Pedro" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    jesli moglbys doradzic jeszcze jedna rzecz, ze tak powiem techniczna:
    czy w pismie do organu A wymienia wszystkie zobowiazania jakie ma wobec
    firmy B i wymienia tylko te ktore uznaje (np. zobowiazania FV1/03
    poz.1,2,3,4, FV2/03 poz. 1,2,3 - uznanie FV1/03 poz.1,3 i FV2/03 poz.3 +
    przy kazdej pozycji suma uznania, nie uznajemy FV1/03 poz.2,4 bo ...., oraz
    FV2/03 poz. 1,2 bo ...), czy wymienia tylko zobowiazania ktore uznaje
    (nawiązując do poprzedniego przykładu - my firma A uznajemy wierzytelności
    wobec B zgodnie z zalaczonym wykazem: FV1/03 poz.1 kwota xx,poz.3 kwota yy,
    FV2/03 poz. 3 kwota zz)
    wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc
    pozdr
    Pedro

  • 15. Data: 2003-12-09 08:13:43
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > wobec B zgodnie z zalaczonym wykazem: FV1/03 poz.1 kwota xx,poz.3 kwota

    Obojetne jak to napiszesz. Byle wynikalo z tego , ze uznajesz tyle ile
    faktycznie chcesz uznac. (nie musisz wymieniac dokladnie nr faktur -
    wystarczy, ze napiszesz kwota x z tyt. ceny sprzedazy czegos tam)

    Dan.

  • 16. Data: 2003-12-09 08:54:53
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

    > Obojetne jak to napiszesz. Byle wynikalo z tego , ze uznajesz tyle ile
    > faktycznie chcesz uznac. (nie musisz wymieniac dokladnie nr faktur -
    > wystarczy, ze napiszesz kwota x z tyt. ceny sprzedazy czegos tam)

    dzieki, a czy po splacie wierzytelnosci uznanych organ poda jakakolwiek
    informacje ze roszczenia ustaly wobec splaty wierzytelnosci, lub czy samemu
    mozna sie dowiadywac o cos takiego
    pozdr
    Pedro

  • 17. Data: 2003-12-09 11:17:04
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pedro" <p...@g...pl> napisał w wiadomości > dzieki, a czy po
    splacie wierzytelnosci uznanych organ poda jakakolwiek
    > informacje ze roszczenia ustaly wobec splaty wierzytelnosci, lub czy
    samemu
    > mozna sie dowiadywac o cos takiego

    Nie bardzo rozumiem. Dowodem wygasniecia wierzytelnosci miedzy AiB jest
    pokwitowanie zaplaty naleznosci na rzecz organu egzekucyjnego i pismo o
    zajeciu wierzytelnosci (ktore wskazuje ze organ uprawniony byl do przyjecia
    naleznosci).

    Dan.

  • 18. Data: 2003-12-09 13:08:39
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

> [...]
    > pokwitowanie zaplaty naleznosci na rzecz organu egzekucyjnego i pismo o
    > zajeciu wierzytelnosci (ktore wskazuje ze organ uprawniony byl do

    chodzi mi o to ze moze byc roznica miedzy tym co ma A w papierach a tym co
    podał B, i tak jak rozmawialiśmy A nie wie w 100 % o tym co podał B; inaczej
    mowiac B podał ze A zalega xx, a A ma w papierach np. 90% tego co podał B;
    jesli A splaci organowi to co uwazal/czego byl pewien/ czyli 90% tego co
    podał B to bedzie uwazal ze jest wszystko OK, a organ bedzie mial ze A
    wplacil za malo;
    jesli oprzec sie na tym co pisales ze wazne jest oswiadczenie A wobec organu
    to caly ten wywod nie ma sensu, jednak jesli organ porownuje to co podal B z
    tym co splacil B i nie do konca wierzy A to sprawa wyglada troche inaczej
    ...;
    opierajac sie na tym co pisales do tej pory rozumiem ze jesli A poda/unza/
    ze zalega wobec B na xx i splaci ta kwote organowi to jest czysty wobec
    organu (co oczywiscie nie musi byc rownoznaczne z zobowiazaniem wobec B);
    pozdr
    Pedro

  • 19. Data: 2003-12-09 13:46:04
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > opierajac sie na tym co pisales do tej pory rozumiem ze jesli A poda/unza/
    > ze zalega wobec B na xx i splaci ta kwote organowi to jest czysty wobec
    > organu

    Wierzytelnosc w pozostalej czesci (nieuznanej) jest nadal zajeta i taka
    pozostanie az organ nie wycofa zajecia.

    > (co oczywiscie nie musi byc rownoznaczne z zobowiazaniem wobec B);

    Zgadza sie.

    Dan.

  • 20. Data: 2003-12-09 21:19:55
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

    > Wierzytelnosc w pozostalej czesci (nieuznanej) jest nadal zajeta i taka
    > pozostanie az organ nie wycofa zajecia.

    > Zgadza sie.
    >
    > Dan.

    to juz chyba zalapalem :)
    pozdr
    Pedro
    ps. ale jesli nie jest sie z tym na co dzien to naprawde mozna sie zgubic,
    uwierz mi :)