  • 1. Data: 2002-07-22 17:18:27
    Temat: prywatne jezioro
    Od: "flash" <f...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie jezioro. Na około wiele domków letniskowych. Nagle ktoś wykupił
    jezioro... Może zabronić się kąpać? Czy tylko zabronić poławiania ryb itp...

    Pozdrawiam
    F.K.

    ----
    http://flachy.onet.pl

  • 2. Data: 2002-07-22 17:45:27
    Temat: Re: prywatne jezioro
    Od: c...@w...pl (chawison)

    bardzo ciekawe
    mi sie wydaje ze moze zabronic

  • 3. Data: 2002-07-23 07:50:07
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    "chawison" <c...@w...pl> wrote in message
    .
    > bardzo ciekawe
    > mi sie wydaje ze moze zabronic

    Czy wykupienie tego bajorka odbyło się zgodnie z prawem ?
    andrzej

  • 4. Data: 2002-07-23 08:56:54
    Od: "flash" <f...@p...onet.pl>

    "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy wykupienie tego bajorka odbyło się zgodnie z prawem ?
    > andrzej

    Podobno nie, ale załóżmy, że tak - starosta podpisał i wszystko niby ok.
    Chodzi mi o to, czy można kupić jezioro (całkiem spore) i nie mieć żadnych
    obowiązków względem ludzi...

    Ktoś mi kiedyś powiedział, że właściciel jest zobowiązany do udostępnienia
    plaży i nawet miejsca gdzie mozna łódki wodować - ale jakoś nie moge nigdzie
    znaleźć info na ten temat.

    Pozdrawiam
    F.K.

    ----
    http://flachy.onet.pl

  • 5. Data: 2002-07-23 13:37:46
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Wody śródlądowe stanowią własność państwa i jako takie nie moga być

    Co to znaczy wody srodladowe .. jakas definicja ..

    AJA

  • 6. Data: 2002-07-23 15:53:36
    Od: "flash" <N...@p...onet.pl>

    "Radosław Strawa" <r...@w...pl> wrote in message
    > Wody śródlądowe stanowią własność państwa i jako takie nie moga być
    > przemiotem obrotu. Mało tego, posiadacze ziemi nad jeziorem nie moga
    > zagrodzić dostepu do wody...

    No jakto nie można kupić????

    zobacz

    http://www.agroprzemiany.awrsp.gov.pl/2001_07/1.html

    Pozdrawiam
    F.K.

    ----
    http://flachy.onet.pl

  • 7. Data: 2002-07-23 19:26:51
    Od: "Adam Poloczek" <a...@p...katowice.pl>

    Sa dwa rodzaje "jezior"
    - jezior i rzek nie mozna kupic, sa wlasnoscia panstwa i kazdy posiadajac
    tam dzialke nie moze zabronic dostepu do wodu, jego dzialka konczy sie z
    lina brzegu albo i dalej ale napewno nie na wodzie (wiec pomosty z napisem
    zakaz parkowania sa nieleglane
    - mozna wykupic na wlasnosc staw
    Staw od jeziora rozni sie tym ze staw jest slepy, a jezioro ma co najmniej
    jeden wplyw i/lub (sam nie wiem czy i czy lub) wyplyw. Wiec jak ktos
    sprzedal jezioro to zrobil to calkowicie nielegalnie, bo sprzedal wlasnosc
    Panstwa czyli zrobil kogos w konia :-))

  • 8. Data: 2002-07-23 22:15:10
    Od: "flash" <N...@p...onet.pl>

    "Adam Poloczek" <a...@p...katowice.pl> wrote in message
> [...]
    > jeden wplyw i/lub (sam nie wiem czy i czy lub) wyplyw. Wiec jak ktos
    > sprzedal jezioro to zrobil to calkowicie nielegalnie, bo sprzedal wlasnosc

    dzięki
    No więc jest to staw, bardzo duży staw - z dużą zalesioną wyspą po środku,
    plażami i otoczony domkami letniskowymi...
    Z tego co piszesz wynika, że jednak można zabronić kąpać się w takim
    "jeziorze"... :(

    no trudno

    Pozdrawiam
    F.K.