    From: Robert Grabowski <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pruskie koszary?(dlugie)
    Date: Tue, 06 Sep 2005 12:52:19 +0200

    monika kozinska wrote:
    > Nie dalej jak wczoraj moj 10-letni syn otrzymal od nauczyciela pismo
    > nastepujacej tresci

    [...]

    > Chce zwrocic uwage na brak podpisu nauczyciela
    > W zwiazku z tym mam pytanie do szanownej Palestry:
    > Czy taki dokument ma jajakolwiek wartosc ?
    > czy mam go podpisac ?
    > czy podpis 10 latka jest wazny?
    > I na koniec - Cy takie praktyki sa legalne?
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi
    > pzdr
    > MK

    Dlaczego od razu doszykujesz się jakiegoś podstępu ze strony
    nauczyciela. Powinnaś być zadowolona, że Twój syn na takiego trafił.
    Widać, że zależy mu na nauczeniu czegoś tych dzieciaków. Ten papier ma
    głównie na calu ustalenie regół gry w ciekawy i niekonwencjonalny
    sposób. Uczniowie poprzez złożenie swojego podpisu będą czuli się w
    jakiś sposób zobowiązani do ich przestrzegania - będą mieli większy
    szacunek do tego nauczyciela. Ja na Twoim miejscu wytłumaczył bym
    jeszcze dodatkowo dzieciakowi co to jest umowa, po co i kiedy się ją
    podpisuje.

    pozdrawiam
    Robert Grabowski