  • 1. Data: 2005-05-31 08:47:29
    Temat: prosze poradzcie
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    witam
    W latach 1989-90 bylem na eksporcie, w Libii, na etacie Budimexu.
    Obecnie jestem na rencie-dosc niskiej i myslalem, ze okres tej pracy
    podwyzszy moje swiadczenie.
    Zwrocilem sie do Budimexu z prosba o wystawienie mi swiadectwa pracy i Rp-7
    do kapitalu poczatkowego.
    Otrzymalem odpowiedz, : cytuje "Budimex Dromex
    S.A. informuje, ze nie moze wystawic swiadectwa pracy za okres pana pracy na
    budowie eksportowej, poniewaz wg informacji uzyskanych z archiwum -brak jest
    dokumentow za okres od stycznia 1989do lipca 1990r"

    Jakie jest wyjscie z tej sytuacji, czy juz nic nie mozna w tej sprawie
    zrobic? by ten okres byl policzony do stazu
    pracy.Mam po prostu 1,5 roku przerwy, a bylem legalnie, na kontrakcie
    .
    Prosze o rade

  • 2. Data: 2005-05-31 16:32:38
    Temat: Re: prosze poradzcie
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    irena napisał(a):
> [...]
    > zrobic? by ten okres byl policzony do stazu
    > pracy.Mam po prostu 1,5 roku przerwy, a bylem legalnie, na kontrakcie

    Złóż wniosek do ZUSu o ponowne przeliczenie wymiaru podstawy renty.
    W uzasadnieniu opisz sytuacje oraz podaj ewentualnie świadków
    Twoje pracy w Libii.
    Może masz jakieś swoje dokumenty z tej pracy, np. wpisy w legitymacji
    ubezpieczeniowej itp.

    Michał
    www.prawo.hg.pl
    m...@p...pl