  • Data: 2004-03-03 07:03:43
    Temat: Re: problemy domownika a Ja...
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jezeli caly sprzet komputerowy kupila jego zona, to
    > komornik moze sie dopieprzyc do tego ? czy nie? bo w koncu on ma te dlugi na
    > firmowy adres a nie na domowy..jak to jest z komornikami ?boje sie bo za
    > kompa sporo dalem, a jeszcze kino domowe jest:) szokda by stracic parenastu
    > ladnych tys. co mi radzicie? prosze o pomoc..
    > pozdrawiam
    > ts.

    hej!

    1. nie ma znaczenia firmowy czy domowy adres. chodzi o odpowiedzialnosc
    osoby za swoje zobowiazania. jezeli twoj ojciec prowadzi indywidualna
    dzialalnosc gospodarcza (tzn. nie np. w formie spolki z o.o.) to bezposrednio
    odpowiada za swoje zobowiazania z calego swojego majatku.

    2. odpowiedzialnosc dotyczy tez majatku wspolnego malzonkow - tzw. dorobkowego.
    w sklad niego wchodza rzeczy nabyte przez oboje malzonkow z wylaczeniem
    np. darowizn spadkow.

    oznacza to, ze nie ma znaczenia czy twoja mama kupila komputer poniewaz
    jest on wspolnym majatkiem meza i zona i wierzyciel (poprzez komornika)
    z niego egzekwowac. jest jednak jedna mala mozliwosc . otoz
    w kodeksie rodzinnym (nie pamietam ktory art. ale gdzies kolo 40 - 45) jest
    mozliwosc wylaczenia takiej odpowiedzialnosci (z majatku do ktorego
    przyczynila sie np. tylko zona). jest to jednak bardzo obostrzone i watpie
    aby w tym przypadku mialo zastosowanie.

    ...moja konkluzja: komputer i kino moga latwo przepasc. moze jednak
    mozesz jakos wykazac ze to twoj komp ? ze ty go kupiles? w tym
    wypadku komornik nie moze miec nic do ciebie...

    konrad