  • 11. Data: 2008-11-22 11:35:06
    Temat: Re: problem z polem 2 wlascicieli
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > cena oczywiscie bedzie nizsza niz na rynku, narazie dam do biura
    > nieruchomosci, dzialka jest rolna

    A gdzie tą działkę masz?

    zbyszek

  • 12. Data: 2008-11-22 19:02:16
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A gdzie tą działkę masz?

    woj lubelskie

  • 13. Data: 2008-11-23 13:22:03
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jestem wspolwlascicielem ziemi, okolo 3 hektary.w ksiedze jestem zapisany
    > jeszcze z jedna osoba jako wlasciciele. co moge z ta ziemia zrobic jako
    > wlasciciel polowy?czy moge sprzedac swoja polowe, czy musze przez sad
    > dzielic pole?ta druga osoba nie ma zamiaru splacic mojej czesci ani tez
    > sprzedac mi swojej polowy. plis help

    jeszcze mam pytanie:
    jesli ktos nawet kupi udzial to jak ma uzywac polowy pola?czy dopiero musi
    zniesc wspolwlasnosc i podzielic jakos pole na pol?

  • 14. Data: 2008-11-27 14:34:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2008, Adas wrote:

    > jeszcze mam pytanie:
    > jesli ktos nawet kupi udzial to jak ma uzywac polowy pola?

    "W porozumieniu z drugim współwłaścicielem".
    Albo jak ktoś woli formalnie: "w takim zakresie, jaki daje
    się pogodzić ze współposiadaczem i korzystaniem z rzeczy przez
    pozostałych współwłaœcicieli", art. 206 KC

    Przy trafieniu na współwłaściciela ćwoka "niedasię".
    Stąd oczekiwanie, że ułamkowa współwłasność jest warta tyle samo
    co stosowna część całej własności może być zbytnim optymizmem :D

    > czy dopiero musi
    > zniesc wspolwlasnosc i podzielic jakos pole na pol?

    Nie musi.
    Ktoś tu niedawno rzucił rzymską maksymą opisującą ze można sobie
    "podzielić" i użytkować każdy część.
    Ale *formalnie* *prawa* do podzielenia nikt ze współwłaścicieli
    nie ma - musi się "dogadać".
    Doskonale widać negowanie małego kwantyfikatora wielkim :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-11-27 20:28:13
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma - musi się "dogadać".
    > Doskonale widać negowanie małego kwantyfikatora wielkim :)

    super, thx