  • 1. Data: 2008-01-17 17:26:26
    Temat: problem z faktura
    Od: Ktos <k...@k...pl>

    Mam taki problem, kontrahet wzial towar na WZ (oczywiscie nie
    podpisal), nawet nie mam kopi, pozniej przyjechal po fakture i moi
    pracownicy nie wzieli podpisanej faktury ani jej kopi. Jak mam
    wyegzekowawac naleznosc od kontraheta. Suma jest spora.

  • 2. Data: 2008-01-17 20:13:13
    Temat: Re: problem z faktura
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > pracownicy nie wzieli podpisanej faktury ani jej kopi. Jak mam
    > wyegzekowawac naleznosc od kontraheta. Suma jest spora.

    Jesli masz swiadków ze wzial towar i nie zapłacił to najnormalniej w
    swiecie zgłoś wyłudzenie - tzn. przestępstwo. Moze jednk wystarczy tym
    postraszyc "kontrahenta" i zapłaci. Wizja więzienia może mu pomóc
    potrząsnąć "portfelem".

    Uwazaj jednak zebys nie przesadził. On z kolei moze sie zrewanzowac i
    oskarzyc cie o szantaz :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-01-17 20:36:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    KsZZysiek napisał(a):

> [...]
    > swiecie zgłoś wyłudzenie - tzn. przestępstwo. Moze jednk wystarczy tym
    > postraszyc "kontrahenta" i zapłaci. Wizja więzienia może mu pomóc

    Wyłudzenie? Musiałby mieć dowody, że kontrahent chciał oszukać już w
    momencie odbioru towaru. To jest 20 razy trudniejsze do udowodnienia,
    niż udowodnienie samego odbioru towaru, przy braku dowodów na piśmie i
    jedynie przy świadkach wydania towaru w postaci... właściciela
    wirmy-wierzyciela i jego pracowników.

    Ogólnie należy wytoczyć powództwo cywilne, ale jak się kupujący
    zaprze, to i świadkowie mogą niewiele pomóc.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-01-17 20:41:02
    Od: Ktos <k...@k...pl>

    W Thu, 17 Jan 2008 21:36:13 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> napisal:

    > Wyłudzenie? Musiałby mieć dowody, że kontrahent chciał oszukać już w
    >momencie odbioru towaru. To jest 20 razy trudniejsze do udowodnienia,
    >niż udowodnienie samego odbioru towaru, przy braku dowodów na pi?mie i
    >jedynie przy ?wiadkach wydania towaru w postaci... wła?ciciela
    >wirmy-wierzyciela i jego pracowników.
    >
    > Ogólnie należy wytoczyć powództwo cywilne, ale jak się kupuj?cy
    >zaprze, to i ?wiadkowie mog? niewiele pomóc.

    Czyli jedyna mozliwoscia jest negocjowac a jesli to nie pomoze to
    powdztwo tylko ja nie mam podpisanej faktury i raczej sad nie uzna
    takiego powodztwa.A moze sie myle?
    Swiadkowie to raczej juz zapomna jak kontrahent wygladal (swiadkowie
    to moi pracownicy).

  • 5. Data: 2008-01-17 20:47:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Ktos napisał(a):

> [...]
    > takiego powodztwa.A moze sie myle?
    > Swiadkowie to raczej juz zapomna jak kontrahent wygladal (swiadkowie

    Sąd powództwo uzna na podstawie samej faktury, może nawet wyda nakaz
    zapłaty. Tylko jak dłużnik wniesie zarzuty, to cały ciężar udowodnienia
    długu będzie spoczywał na Tobie.

    Weź telefon z dyktafonem, zadzwoń do niego, porozmawiaj, może w
    rozmowie uzna dług, zawsze to będzie jakiś dowód.

    Dowodem może być też fakt zaksięgowania faktury w firmie dłużnika,
    aczkolwiek zdobycie takiego dowodu może być trudne.

  • 6. Data: 2008-01-17 20:58:19
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Ktos pisze:

> [...]
    > pracownicy nie wzieli podpisanej faktury ani jej kopi. Jak mam
    > wyegzekowawac naleznosc od kontraheta. Suma jest spora.

    Czy to jest kontrahent z którym utrzymujesz regularny handel, tj.
    któremu regularnie dostarczasz towar ? Czy łączą Was jakieś umowy
    handlowe, czy ma rabat etc. ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2008-01-17 21:08:36
    Od: Ktos <k...@k...pl>

    W Thu, 17 Jan 2008 21:58:19 +0100, Sebcio <s...@n...com>
    napisal:

    > Czy to jest kontrahent z którym utrzymujesz regularny handel, tj.
    >któremu regularnie dostarczasz towar ? Czy łączą Was jakieś umowy
    >handlowe, czy ma rabat etc. ?

    Nie byla to osoba z ulicy towar zostal wziety a pracownicy
    niedopilnowali spraw formalnych (brak podpisu na fakturze). A platnosc
    ustalil pracownik jako przelew.

  • 8. Data: 2008-01-17 21:24:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 styczeń 2008 21:36
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmoe21$4k7$2@news.onet.pl>):

    > Ogólnie należy wytoczyć powództwo cywilne, ale jak się kupujący
    > zaprze, to i świadkowie mogą niewiele pomóc.

    Pytanie co to za towar i co z nim zrobił. Jak zaksięgował zakup, to jest
    dowód w księgach. Jak nie zaksięgował, a towar sprzedał dalej, to ma
    problem, bo skąd wziął towar?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 9. Data: 2008-01-17 21:59:44
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    >

    > Pytanie co to za towar i co z nim zrobił. Jak zaksięgował zakup, to jest
    > dowód w księgach. Jak nie zaksięgował, a towar sprzedał dalej, to ma

    1. Nawet jak zaksięgował, to zdobycie takiego dowodu może być trudne.

    2. Jeśli sprzedał dalej bez księgowania, czyli "na lewo", to wiadomo że
    faktury nie wystawił, czyli z dalej istnieje trudność dowodowa.

  • 10. Data: 2008-01-17 22:11:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 styczeń 2008 22:59
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmoiuk$p9i$1@news.onet.pl>):

    > 1. Nawet jak zaksięgował, to zdobycie takiego dowodu może być trudne.

    A sąd nie może mu kazać przedstawić ksiąg?

    > 2. Jeśli sprzedał dalej bez księgowania, czyli "na lewo", to wiadomo że
    > faktury nie wystawił, czyli z dalej istnieje trudność dowodowa.

    No o ile sprzedał na lewo. Może nie zaksięgował zakupu, ale sprzedaż tak.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl