    Subject: Re: problem na nieruchomości
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 17 Jun 2018 20:08:36 +0200

    W dniu 17-06-18 o 19:24, f...@g...com pisze:
    > Witam, mam problematyczny przypadek - rozbudowa nieruchomości, nowy
    > lokal mieszkalny i w trakcie tej rozbudowy inwestor nowej części
    > /drugi współwłaściciel/ popełnia samowolę budowlaną /niezgodność
    > zatwierdzonego projektu ze stanem w terenie, jest z ub.roku
    > prawomocny wyrok WSA/. Jednocześnie w trakcie uprawomocnienia się
    > wyroku WSA trwa sądowy podział na 2 odrębne nieruchomości, który
    > zostaje ...zatwierdzony przez sąd rejonowy /sąd miał wyrok z
    > uzasadnieiem w aktach sprawy/ Linia podziału, którą naniósł geodeta
    > sądowy jest w spornym obszarze wyroku WSA /nie może tak zostać
> [...]
    Trochę enigmatycznie piszesz, ale tylko sądy mogą tak naprawdę wyjaśnić,
    co miały na myśli. W razie wątpliwości zwróć się do sądu, jak to macie
    zrealizować.

    Przy cym zwróć uwagę, że inwestorem w wypadku prawa budowlanego jest
    właściciel gruntu, a nie osoba, która coś tam bezprawnie burzy (wiem, że
    to niedorzeczne, ale tak jest). A zatem jeśli na Twoim gruncie coś tam
    wyburzono, to od strony administracyjnej Ty masz to odbudować. Piszę na
    wszelki wypadek, bo nie chce mi się dokładnie zanalizować tego Twojego
    dość zawiłego wywodu.