  • 1. Data: 2018-06-17 19:24:04
    Temat: problem na nieruchomości
    Od: f...@g...com

    Witam,
    mam problematyczny przypadek - rozbudowa nieruchomości, nowy lokal mieszkalny i w
    trakcie tej rozbudowy inwestor nowej części /drugi współwłaściciel/ popełnia samowolę
    budowlaną /niezgodność zatwierdzonego projektu ze stanem w terenie, jest z ub.roku
    prawomocny wyrok WSA/.
    Jednocześnie w trakcie uprawomocnienia się wyroku WSA trwa sądowy podział na 2
    odrębne nieruchomości, który zostaje ...zatwierdzony przez sąd rejonowy /sąd miał
    wyrok z uzasadnieiem w aktach sprawy/
    Linia podziału, którą naniósł geodeta sądowy jest w spornym obszarze wyroku WSA /nie
    może tak zostać poprowadzona/
    Rozbiórka, która została dokonana bezprawnie, dotyczy "mojej części nieruchomości",
    która przypadła mi w podziale /budynek 70-letni, pozbawiony został pewnej
    funkcjonalnej części/

    Co teraz ?
    Jeśli inwestor dostanie nakaz doprowadzenia do stanu zgodnego z PB/ tak sądzę/, to
    linia podziału nie może zostać poprowadzona zgodnie z prawomocnym już postanowieniem
    podziałowym sądu...Będzie musiał odbudować to, co było na dokumentacji, a co zostało
    wyburzone bez pozwolenia ... Inwestor dostał zgodę i część nową mieszkalną użytkuje,
    ale budowa nie jest zakończona, i chyba bez zgodności się nie obejdzie...a co z
    podziałem gruntu ? chyba nie można realizować ?

  • 2. Data: 2018-06-17 20:08:36
    Temat: Re: problem na nieruchomości
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-06-18 o 19:24, f...@g...com pisze:
> [...]
    > nową mieszkalną użytkuje, ale budowa nie jest zakończona, i chyba bez
    > zgodności się nie obejdzie...a co z podziałem gruntu ? chyba nie

    Trochę enigmatycznie piszesz, ale tylko sądy mogą tak naprawdę wyjaśnić,
    co miały na myśli. W razie wątpliwości zwróć się do sądu, jak to macie
    zrealizować.

    Przy cym zwróć uwagę, że inwestorem w wypadku prawa budowlanego jest
    właściciel gruntu, a nie osoba, która coś tam bezprawnie burzy (wiem, że
    to niedorzeczne, ale tak jest). A zatem jeśli na Twoim gruncie coś tam
    wyburzono, to od strony administracyjnej Ty masz to odbudować. Piszę na
    wszelki wypadek, bo nie chce mi się dokładnie zanalizować tego Twojego
    dość zawiłego wywodu.

  • 3. Data: 2018-06-18 11:43:48
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Okropna sytuacja, współczuję.

  • 4. Data: 2018-06-20 03:01:37
    Od: f...@g...com

    > Trochę enigmatycznie piszesz, ale tylko sądy mogą tak naprawdę wyjaśnić,
    > co miały na myśli. W razie wątpliwości zwróć się do sądu, jak to macie
    > zrealizować.
    WSA w uzasadnieniu napisał, że PINB nie rozważył w pierwotnej swojej decyzji
    wszystkich aspektów /uchylono tym samym decyzję/i teraz od roku po dacie
    prawomocności tego wyroku JEST TAKA SYTUACJA:

    "rok temu uprawomocnił się wyrok WSA dotyczący samowoli budowlanej, której dopuścił
    się inwestor rozbudowy. Z jego wniosku również od 9 lat trwało postępowanie o podział
    nieruchomości. Wyburzona część była "przeszkodą" w wersji podziału nieruchomości
    korzystnym wyłącznie dla wnioskodawcy . Wyrok WSA zapadł prawie rok przed
    zakończeniem zniesienia współwłasności , ale od momentu otrzymania dokumentów z WSA z
    prawomocnym postanowieniem stwierdzającym samowolę budowlaną PINB unika jak ognia
    rozpatrzenia sprawy... Od roku wydzwaniam i piszę pisma - migają się "brakiem
    oryginałów dokumentów", przedłużają rozpatrzenie i inne kolejne powody...W
    miedzyczasie sąd ...podzielił nieruchomość na 2 działki zabudowane /nowa cześć
    inwestora nie jest ukończona ale ją użytkuje (?), a zgodnie z dokumentacją
    zatwierdzoną do rozbudowy - moja część nie zgadza sie z projektem /przez to
    wyburzenie/ Wczoraj nadeszło pismo, że ponieważ część wyburzona miałaby znajdować się
    obecnie na ...terenie nieruchomości wnioskodawcy, to rozważają weryfikację stron
    postępowania /jednym słowem chcą mnie pominąć..... / Rozbiórka jest dla mnie ze
    szkodą - beż żadnej procedury prawnej mam dom uszczuplony o część użytkową, ściana
    została zniszczona... Całość zabudowy /ta istniejąca i ta dobudowana/ była domem
    jednorodzinnym dwulokalowym, a element ,który został wyburzony bez mojej wiedzy i
    zgody był na zatwierdzonej dokumentacji budowlanej....
    Pierwsza decyzja PINB, mimo że posiadali w załączeniu wszystkie dokumenty i plany
    budynku /czego nie zweryfikowali/ została uchylona przez WSA..."

    Gdzie można zgłosić takie postępowanie PINB ? Jak dla mnie to jest to zmowa/i
    działanie wcześniej ustalone.. = korupcja.../ Chcę wyegzekwować wyrok WSA