    From: andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proba gwaltu [OT]
    Date: Sun, 12 Jan 2003 01:08:45 +0000 (UTC)

    W artykule <avostv$e7o$2@news.tpi.pl> Robert Tomasik napisał(a):
    >| ale zgodnie z prawem!
    >
    > Jakim?
    naszym. Sad pierwszej instancji moze trzymac (bez wyroku) do dwu lat.
    >Bo do pomocnictwa, to trzeba udowodnić, że conajmniej o tym
    > planowanym gwałcie wiedział.
    nie, "w sledztwie" moze siedziec bez dowodow winy.
    >A i to w opisanych przez Ciebie okolicznościach
    > jest mocno naciągane. Jeśli tylko nie udowodni mu się, że działał świadomie,
    > to o pomocnictwie mówic nie można.
    Wierz lub nie, przypadek autentyczny. Chlopaczyna wyszedl na poczatku
    lata zeszlego roku.
    > Skoro okazał się niewinny, to jednak wbrew temu, co piszesz zadziałało
    > prawidłowo.
    powiedz to komus kto poltora roku na sledczaku posiedzial :(
    >No to teraz gość może domagac się odszkodowania. Za rok, to
    > będzie całkiem spora suma.
    eh...,

    > A Twoim zdaniem, to mieli do tego prawo?
    nie, ale czy dozor do sprawy by nie wystarczyl? A jesli "nie", to
    dlaczego Rywin, ... nie zostal "zabezpieczony"?
    > Polityka nigdy w mojej opinii nie opierała się na prawdzie czy prawie. Tu
    > nie mają zastosowania żadne racjonalne reguły.
    czyli politycy stoja ponad prawem?
    > A to przykład na: "ze skrajności w skrajność". jeszcze jeden powód na to, że
    > jednak władza sądownicza nie powinna być związana z polityczną w żaden
    > sposób.
    mnie by wystarczylo jak by byla rownosc wobec (lepszego czy gorszego)
    prawa. Takiej rownosci jednak nie ma.
    pozdrawiam Andrzej