  • 1. Data: 2003-01-09 12:09:37
    Temat: proba gwaltu.
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    Jaka jest ustawowa kara za probe gwaltu zbiorowego ?

    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2003-01-09 12:19:40
    Temat: Re: proba gwaltu.
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >Jaka jest ustawowa kara za probe gwaltu zbiorowego ?

    na pewno za niska

  • 3. Data: 2003-01-09 12:38:22
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > na pewno za niska

    Jestem tego rownie pewny, jednak chcialbym dowiedziec sie jaka.

  • 4. Data: 2003-01-09 13:45:58
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    A tak przy okazji, to jaka jest definicja "próby gwałtu".
    Czy musi dość do czynów, czy wystarczy słowne wyrażenie
    chęci dokonania takiego czynu?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2003-01-09 16:30:08
    Od: "winnie" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> napisał w wiadomości
    > Jaka jest ustawowa kara za probe gwaltu zbiorowego ?
    >
    > Piotr Wójcicki

    Art. 14. § 1. Sąd wymierza karę za usiłowanie w granicach zagrożenia
    przewidzianego dla danego przestępstwa.

    Art. 197. § 1. Kto przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną
    osobę do obcowania płciowego,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    § 2. Jeżeli sprawca, w sposób określony w § 1, doprowadza inną osobę do
    poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności,

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się zgwałcenia określonego w § 1 lub 2,
    działając ze szczególnym okrucieństwem lub wspólnie z inną osobą,
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    czyli, że za usiłowanie gwałtu grozi taka samam kara jak za dokonanie go.

    Winnie

  • 6. Data: 2003-01-09 16:43:21
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > czyli, że za usiłowanie gwałtu grozi taka samam kara jak za dokonanie go.

    Bardzo dziekuje za informacje.

  • 7. Data: 2003-01-09 16:56:14
    Temat: Re: proba gwaltu [OT]
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

    > § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się zgwałcenia określonego w § 1 lub 2,
    > działając ze szczególnym okrucieństwem lub wspólnie z inną osobą,
    > podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Czy jednak nie uwazacie, ze kara za gwalt nie jest zbyt niska? Jedyna
    ewentualosc, w ktorej osobiscie bylbym za kara smierci - to wlasnie gwalt.

    Kiedys przestepcy byli pietnowani w zakladach karnych. Przeciez wszyscy
    skazani maja zony, dziewczyny, corki, matki i przez te kilkanascie lat
    odsiadki, ktos siedzacy za 'majty' mial niezbyt mila amosfere - nie wdajac
    sie w szczegoly. Z tego co wiem, od jakiegos czasu sa odizolowani od
    'pospolitych' przestepcow - czyli zyja sobie jak gdyby nigdy nic dalej...
    Nie chialbym mowic, ze wolalbym dodatkowa kare w postaci
    psychicznego/fizycznego napietnowania, ale czy nie powinno byc kary, np.
    kastracji + odsiadki?

    Pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish // http://board.pl/?show=cwele

  • 8. Data: 2003-01-09 17:11:21
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > Kiedys przestepcy byli pietnowani w zakladach karnych. Przeciez wszyscy
    > skazani maja zony, dziewczyny, corki, matki i przez te kilkanascie lat
    > odsiadki, ktos siedzacy za 'majty' mial niezbyt mila amosfere - nie wdajac

    Pozostaje tez sprawa egzekwowalnosci kary.
    Mysle ze pozostawia ona wiele do zyczenia. Wielu gwalcicie bezkarnie chodzi
    po ulicy.
    Wielu prawodopodobnie poprzez nieudolnosc policji..

  • 9. Data: 2003-01-09 17:31:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "[sis]" <s...@u...board.usun.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > Nie chialbym mowic, ze wolalbym dodatkowa kare w postaci
    > psychicznego/fizycznego napietnowania, ale czy nie powinno byc kary, np.

    A co w przypadku niesłusznie skazanego??Dziewczyna pomawia(choć"dała"
    dobrowolnie) a sąd daje jej wiarę.Przyszywamy jajka jako rekompensatę??

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 10. Data: 2003-01-09 17:39:53
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > A co w przypadku niesłusznie skazanego??Dziewczyna pomawia(choć"dała"
    > dobrowolnie) a sąd daje jej wiarę.Przyszywamy jajka jako rekompensatę??

    Prawdopodobnie inaczej bys pisal jakby ktos ci zgwalcil corke.

    Piotr Wójcicki