  • Data: 2003-01-12 11:04:50
    Temat: Re: proba gwaltu [OT]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | naszym. Sad pierwszej instancji moze trzymac (bez wyroku) do dwu lat.

    Nie pytałem o podstawę tymczasowego aresztu przez rok, tylko podstawę w
    ogóle aresztowania w opisanym przez Ciebie przypadku. A gość żalił się na
    środek zapobiegawczy?.

    | nie, "w sledztwie" moze siedziec bez dowodow winy.

    Na Boga! To możnaby zamknąć pół Polski w związku ze śledztwem (dochodzeniem)
    w sprawie kradzieży kury. Żeby zastosować środek zapobiegawczy trzeba
    najpierw przedstawić gościowi zarzut. Jak zarząda, to na piśmie go
    uzasadnić. Później, jak się gość zażali, to jeszcze to obronic przed sądem.
    Tak bez dowodów winy, to nie bardzo to widzę, chyba, że trafią na kretyna,
    który nie potrafi się bronić.

    | Wierz lub nie, przypadek autentyczny. Chlopaczyna wyszedl na poczatku
    | lata zeszlego roku.

    Nie mam podstaw zarzucać Ci kłamstawa. Ale po prostu otwiera się scyzoryk w
    kieszeni, chyba, że jest coś, o czym nie wiesz lub nie piszesz. Jeśli to
    cała prawda, to proponuję, by facet podszedł do jakiegość rozsądnego
    adwokata. Może zgarnąć sporą kasę w ramach odszkodowania.

    | powiedz to komus kto poltora roku na sledczaku posiedzial :(

    Jak wyżej.

    | nie, ale czy dozor do sprawy by nie wystarczyl? A jesli "nie", to
    | dlaczego Rywin, ... nie zostal "zabezpieczony"?

    Nie wiem dlaczego nie aresztowali Rywina. By to ocenić, musiałbym mieć akta
    sprawy. Samo podejrzenie popełnienia przestępstwa nie wystarczy. Do
    tymczasowego aresztu trzeba jeszcze kilka innych przesłanek.

    | czyli politycy stoja ponad prawem?

    Nie ponad. Moim zdaniem obok. Ta taki równoległy byt. I wcale nie uważam, że
    tak powinno być, tylko że chwilowo nie mam pomysłu jak to zmienić.

    | mnie by wystarczylo jak by byla rownosc wobec (lepszego czy gorszego)
    | prawa. Takiej rownosci jednak nie ma.

    W praktyce nie ma. Wydaje mi się, że głownie z tego powodu, że jedni to
    prawo znają lepie, a drudzy gorzej. Jak policja zwinie bez istotnych dowodów
    żula, to ten nawet nie będzie dyskutował. Ucieszy się, że dziś śpi w ciepłym
    i tyle. Jak zwiną biznesmena, to zaraz przyleci kilku adwokatów i będą
    szukać "dziury w całym". Posypią się zażalenia, protesty itd. Dlatego, choć
    formalnie są równi wobec prawa, to w praktyce biznesmenów aresztuje się
    rzadko i to tylko wówczas, gdy jest to absolutnie konieczne i bezwzględnie
    uzasadnione.