    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proba gwaltu [OT]
    Date: Sat, 11 Jan 2003 00:05:49 +0100

    | szkoda, ze to teoria...

    No cóż. Po to są środki odwoławcze, żeby praktykę przybliżać do teorii. Ale
    nie ma nic idealnego na tym świecie. Czy różnił by się od raju?

    | (aha, pewnie...)
    | nie wiem kim jesteś. Policjantem, prawnikiem...? (chyba nie, bo wydajesz
    | się pisać szczerze)

    A co policjantom i prawnikom zabrania się pisać szczerze? Kurcze,
    przeoczyłem pewnie jakąś ustawę.

    | (autentyczne)
    | Pan Z. podwiózł swoim samochodem dwie Panie (pracownice agencji
    | towarzyskiej ale przed/po godzinach pracy:) do ich wspólnego znajomego.
    Panie zeznały później, ze
    | "wspólny znajomy" zmusił je telefonicznie do przyjazdu groźbami,
    | a pana Z. spotkały pod domem. Pan Z. "posiedział w śledztwie" ponad rok.

    Za co posiedział? Za podwożenie? To u nas karalne? No bo jak za pomocnictwo
    do gwałtu (to tylko mój domysł) to raczej długo im zeszło z wydedukowaniem,
    że to brednia.

    | ps. Mam nadzieje, ze nie musze dodawać, ze pan Z. okazał się niewinny.

    Fajno. A co mu zarzucali, bo zapomniałeś napisać, albo ja nie wychwyciłem z
    wątku. Bez tego trudno mi się odnieść.

    | ps2. Żeby nie było niedomówień. Za gwałt jestem gotowy zabić (nie w
    | imieniu prawa, a na własne konto). Nie mogę tylko czasem wytrzymać jak
    | czytam o rozstrzyganiu wątpliwości na korzyść oskarżonego i podobne
    | (niestety) bzdury.

    Te bzdury od czasów prawa rzymskiego są fundamentem prawa. Oskarżonemu
    trzeba udowodnić winę. Nie pamiętam, kto to powiedział, ale to mądre i
    przystaje akurat do naszej dyskusji, więc przytoczę: "Lepiej by 10 winnych
    uniewinniono, niźli by jednego niewinnego skazano". Mogłem trochę
    przekręcić, ale ducha nie wypatrzyłem.
    Co do zabijania, to odradzam. Głównie z tego względu, że zabijesz śmiecia, a
    każą Ci odpowiadać za człowieka. Nie kalkuluje się moim zdaniem.
    Ale masz prawo się nie zgadzać ze mną. Ustawowego obowiązku jednomyślności
    jeszcze nie uchwalili.