    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prezia mam w dudzie
    Date: Sat, 13 May 2017 16:48:08 +0200
    <oekq53$bi5$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.170506.invalid>
    <oemhsp$1ut$1@node1.news.atman.pl>
    <wnuxbpwz7rf6.bfaxq4i0z68e$.dlg@40tude.net>
    <oenhdu$mub$3@node2.news.atman.pl> <oes1v5$kis$3@node1.news.atman.pl>
    <oeskuq$841$2@node1.news.atman.pl> <oeudjl$ko$1@node1.news.atman.pl>
    <oeuq4g$gvb$3@node2.news.atman.pl> <of105v$ipl$1@node2.news.atman.pl>
    <of25n7$mt0$1@node2.news.atman.pl> <of3lgg$8sh$1@node1.news.atman.pl>
    <of4aal$s3i$3@node1.news.atman.pl> <of6br3$knc$1@node2.news.atman.pl>

> [...]
    ustali pytania do niego. Konstytucja milczy na ten temat.

    > No to proszę zacytuj tu dokładnie rozdział o Referendum w Konstytucji

    Jeżeli ustawa o zmianie Konstytucji dotyczy przepisów rozdziału I, II
    lub XII, podmioty określone w ust. 1 mogą zażądać, w terminie 45 dni od
    dnia uchwalenia ustawy przez Senat, przeprowadzenia referendum
    zatwierdzającego. Z wnioskiem w tej sprawie podmioty te zwracają się do
    Marszałka Sejmu, który zarządza niezwłocznie przeprowadzenie referendum
    w ciągu 60 dni od dnia złożenia wniosku. Zmiana Konstytucji zostaje
    przyjęta, jeżeli za tą zmianą opowiedziała się większość głosujących.

    >, lub artykuł innego rozdziału w którym są słowa "Referendum Konstytucyjne".

    Podobnie nie ma nigdzie napisane "referendum Andrzeja Dudy". Nie znaczy
    to jednak, że brak takiej wzmianki oznacza, że można nim zmienić
    konstytucję. Nie można (to znaczy nie wolno) - jak się ją zmienia jest
    napisane tu:

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/12.htm

    Punkt 4 powoduje, że pan Duda nie ma żadnego mandatu do zmiany
    konstytucji dopóki nie zdobędzie poparcia 2/3 głosów. A więc nie spada.

    > Kłamstwa na forum o prawie to nie wypada.

    Właśnie. A tobie się zdarza nagminie.

    Shrek.