  • 11. Data: 2007-05-28 20:07:31
    Temat: Re: prawo wgladu do akt sprawy-pilne
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > A poprzednik napisał o zmartwychwstaniu i jakoś nie pytałeś czy
    > sędziowie są Jezusami?

    A w Ameryce biją Murzynów.

    > Czep się więc jego.

    Panie, pan mi nie będziesz mówił kogo ja mam się czepiać! ;)

    > Wolno. Sędzia może je wynieść za zgodą przewodniczącego wydziału.

    Aha, to może wyjaśniać sprawę.

  • 12. Data: 2007-05-28 21:06:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 May 2007, Johnson wrote:

    > To oczywiste dla każdego myślącego człowieka. Jak nie ma to ci
    > w sekretariacie nie stworzą/nie wydrukują kopii/itd ....

    Znaczy piszesz, że mamy lukę prawną pozwalającą "zablokowac" faktycznie
    dostęp do akt, a po polsku - ze można akt *nie oddać* i wyjść z pracy?
    Jak rozumiem tak powinno brzmieć pytanie :|

    > To nadal oczywiste.
    > Jak nie ma to ci w sekretariacie nie stworzą/nie wydrukują kopii/itd ....

    Dobra, pytanie czy akta w takim przypadku POWINNY być jednak
    w sekretariacie (czy gdzie tam, skąd można "wejrzeć").

    > Może zaproponuj sensowne rozwiązanie, które pozwoli sekretariatowi "urodzić"
    > akta których nie ma fizycznie w sekretariacie.

    Odesłanie do osoby władnej do wydania tychże z miejsca w ktorym one
    są. Z zastrzeżeniem że co najmniej jedna taka osoba ma być fizycznie
    dostępna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-05-28 21:35:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Znaczy piszesz, że mamy lukę prawną pozwalającą "zablokowac" faktycznie
    > dostęp do akt, a po polsku - ze można akt *nie oddać* i wyjść z pracy?
    > Jak rozumiem tak powinno brzmieć pytanie :|

    Przecież już pisałem, że sędziowie mogą zabierać akta do domu: by sie
    przygotować, czy by napisać uzasadnienie.
    No i po co sędzia miałby blokować dostęp do akt? Jaki ma w tym interes?

    > Dobra, pytanie czy akta w takim przypadku POWINNY być jednak
    > w sekretariacie (czy gdzie tam, skąd można "wejrzeć").

    Jw.

    > Odesłanie do osoby władnej do wydania tychże z miejsca w ktorym one
    > są. Z zastrzeżeniem że co najmniej jedna taka osoba ma być fizycznie
    > dostępna ;)

    J.w.

    Dla zainteresowanych polecam §95, 96, 97, 98 ust. 2 regulaminu sądowego,
    gdzie są opisane sytację kiedy akta mogą znaleść się poza sądem
    (http://www.ms.gov.pl/organizacja/regulamin_sady.rtf
    ).

    Reklamacje do MS.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 14. Data: 2007-05-28 22:32:29
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Może zaproponuj sensowne rozwiązanie, które pozwoli sekretariatowi
    > "urodzić" akta których nie ma fizycznie w sekretariacie.

    Proponuje ustanowic:
    1. Klucze zapasowe w sekretariacie
    2. Zastepce sedziego, upowaznionego do wydania akt

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 15. Data: 2007-05-28 22:39:09
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > W tym, że akta są zazwyczaj w miejscu zamieszkania sędziego a nie w
    > sądzie. Gdyby były w sądzie nie byłoby problemu.

    W takim wypadku nalezy, oprocz moich propozycji w innym watku,
    dodac alterantywne przepisy:
    1. sedzia nie moze zabierac akt do domu
    2. sedzia moze zabrac akta do domu, pod warunkiem ze je udostepni
    w sadzie, w godzinach pracy na kazde wezwanie osob, ktore maja
    prawo wgladu do akt
    3. w przyapdku, gdy akt nie ma w sadzie w godzinach urzedowania sadu,
    sedzia jest ukarany grzywna (tak wysoka by sobie nie robil jaj z
    ludzi, ktorzy maja prawo zapoznac sie z aktami sprawy)
    itp, itd

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2007-05-28 23:01:25
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Obecnie protokoły z posiedzeń zwykle są spisywane na komputerach.
    Duperszwance z udostepnianiem tych protokołów stronom jednynie podbijają ego klanu
    sedziowskiego, no i ukrywają ich
    mizerne umiejętności językowe (aż strach się za głowę złapać, co sędzia podyktował
    protokolantowi ze składnych i
    gramatycznych zeznań).
    JaC

  • 17. Data: 2007-05-29 04:12:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WOJSAL pisze:

    > Proponuje ustanowic:
    > 1. Klucze zapasowe w sekretariacie
    > 2. Zastepce sedziego, upowaznionego do wydania akt

    Przecież pisałem, że akt nie ma w sądzie ....

  • 18. Data: 2007-05-29 04:13:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WOJSAL pisze:

> [...]
    > sedzia jest ukarany grzywna (tak wysoka by sobie nie robil jaj z
    > ludzi, ktorzy maja prawo zapoznac sie z aktami sprawy)

    Też pisałem: reklamacje do MS.

  • 19. Data: 2007-05-29 09:27:27
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Przecież już pisałem, że sędziowie mogą zabierać akta do domu: by sie
    > przygotować, czy by napisać uzasadnienie.

    Nikt im tego nie broni. Byle tylko z tego powodu nie bylo "sedziego nie
    ma w sadzie, akt rowniez".

    > No i po co sędzia miałby blokować dostęp do akt? Jaki ma w tym interes?

    Nie musi miec interesu zeby blokowac.
    Moze to robic po prostu z glupoty. Bez wzgledu na powody takiej blokady,
    utrudnia to zycie tym, ktorzy chcieliby do tych akt zajrzec.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 20. Data: 2007-05-29 11:41:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WOJSAL pisze:

    > Nikt im tego nie broni. Byle tylko z tego powodu nie bylo "sedziego nie
    > ma w sadzie, akt rowniez".

    Nie widzisz sprzeczności?
    Skoro sędziowie maja prawo zabierać akta to może się zdarzyć sytuacja że
    akt w sądzie nie ma.
    A skoro akta mają być zawsze w sądzie to sędziowie nie mają prawa
    zabierać akt z sądu.
    Jedno z dwóch. Odrobinę logiki.