  • 1. Data: 2007-02-03 22:12:58
    Temat: prawo konsumenckie
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>

    Witam!
    Mam pytanko zwiazane z prawem konsumenckim, a w szczegolnosci z "nowa"
    ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego.
    W dużym skrócie:
    rodzice kupili piec, który ich zdaniem jest niezgodny z umową ( parametry
    cieplne w praktyce znacznie inne niż deklarowane przez producenta).
    Wysłaliśmy więc pismo do sprzedawcy, że żadamy wymiany na nowy, Sprzedawca
    nie odpodiwedział w ciągu 14 dni ( nie odpowiedział wcale) na to pismo.
    Wobec tego chcemy teraz wysłać kolejne pismo, w którym wyznaczymy datę do
    której może wymienić piec ( bo zgodnie z ustawą poprzez milczenie -uznał
    roszczenie), a w razie braku wymiany po tym terminie - odstąpimy od mowy.
    I tutaj sytuacja się komplikuje. O ile z ustawy wynika, że przy wymianie
    sprzedawca musiałby ponieść koszty odłaczenia pieca i transportu, o tyle na
    mocy kc przy odstąpieniu od umowy - strony muszą oddać sobie to co nawzajem
    świadczyły - czyli w takim razie koszty odłączenia pieca i transportu
    poniesiemy my?
    Co w przypadku, gdy sprzedawca nie będzie chciał przyjąć pieca - depozyt
    sądowy?
    pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2007-02-03 22:23:29
    Temat: Re: prawo konsumenckie
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > rodzice kupili piec, który ich zdaniem jest niezgodny z umow? ( parametry
    > cieplne w praktyce znacznie inne niż deklarowane przez producenta).

    Aaaaaa jak oni to zmierzyli ?!

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-02-03 22:30:53
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Aaaaaa jak oni to zmierzyli ?!

    ok, od razu uprzedze tego typu komentarze - nie o to chodzi w moim poscie!
    to jest ewentualna kwestia dowodowa.
    sprzedajacy mial szanse odpowiedziec ze sprzedal piec sprawny, ale tego nie
    zrobil.
    zgodnie z ustawa teraz to on musi udowodnic, ze piec jednak spelnia te
    wymagania, a nie my (termin 14 dniowy po przekroczeniu ktorego domniemanie -
    ze uznal roszczenie)
    .
    Ale zaspokajajac twoja ciekawosc - palac paliwem podanym za podstawowe w
    instrukcji obslugi, w domu o podanym w instrukcji metrazu piec wytrzymuje
    nie 20h ale 4- 5h. Przyznasz, ze jest to dosc istotna roznica i gdybysmy o
    tym wiedzieli, zastanowilibysmy sie bardziej przed zakupem.

  • 4. Data: 2007-02-03 23:15:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl> wrote in message
    .
> [...]
    > nie 20h ale 4- 5h. Przyznasz, ze jest to dosc istotna roznica i gdybysmy o
    > tym wiedzieli, zastanowilibysmy sie bardziej przed zakupem.

    Może dom dziurawy jak sito.

  • 5. Data: 2007-02-03 23:45:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.02.2007 Bibeck <bibeck> napisał/a:
    > rodzice kupili piec, który ich zdaniem jest niezgodny z umową ( parametry

    Rodzice kupili go prwywatnie, nie na jakąś firmę?

    > cieplne w praktyce znacznie inne niż deklarowane przez producenta).
    > Wysłaliśmy więc pismo do sprzedawcy, że żadamy wymiany na nowy, Sprzedawca
    > nie odpodiwedział w ciągu 14 dni ( nie odpowiedział wcale) na to pismo.

    Posłane poleconym za potwierdzeniem odbioru?

> [...]
    > roszczenie), a w razie braku wymiany po tym terminie - odstąpimy od mowy.

    Ustawa nie daje wam takiego skutecznego prawa. Teraz to powinniście
    cierpliwie poczekać ze 2-3 tygodnie, bo w końcu (co możliwe, choć raczej
    mało prawdopodobne) sprzedawca właśnie załatwia reklamację po waszej
    myśli. Dopiero jeśli nie wymieni w tym czasie to jest pole do dalszych
    kroków.

> [...]
    > mocy kc przy odstąpieniu od umowy - strony muszą oddać sobie to co nawzajem
    > świadczyły - czyli w takim razie koszty odłączenia pieca i transportu

    A gdzie było miejsce wydania tego pieca?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-02-04 04:50:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bibeck napisał(a):

> [...]
    > nie 20h ale 4- 5h. Przyznasz, ze jest to dosc istotna roznica i gdybysmy o
    > tym wiedzieli, zastanowilibysmy sie bardziej przed zakupem.

    A dom spełnia parametry podane w instrukcji?

    j.

  • 7. Data: 2007-02-04 07:46:29
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>

    > "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl> wrote in message
    > .
    >
    > Może dom dziurawy jak sito.

    A moze ufoludki sa niebieskie - co to ma za znaczenie dla pytania ktore
    zadalem?
    Prosze, nie trac mojego i innych czasu:)
    nie dosc, ze ot to jeszcze ntg, zapraszam na grupy budowlane;)
    nie po to napisalem : "rodzice kupili piec, który ICH ZDANIEM jest niezgodny
    z umową" zebysmy teraz roztrzasali te kwestie
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-02-04 07:52:51
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Rodzice kupili go prwywatnie, nie na jakąś firmę?

    Oczywiscie kupili jako os. fizyczne od przedsiebiorcy, spokojnie lapiemy sie
    na sprzedaz konsumencka

    > Posłane poleconym za potwierdzeniem odbioru?

    Za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

> [...]
    > mało prawdopodobne) sprzedawca właśnie załatwia reklamację po waszej
    > myśli. Dopiero jeśli nie wymieni w tym czasie to jest pole do dalszych

    Teoretycznie uznal rosczenie wiec moe i zalatwia;). Sekw tym, ze od
    wyslania pisma minal juz prawie miesiac. Chcemy dac teraz na pismie im
    termin ok 2 tygodni zeby miec "podkladke" w sadzie. W koncu ustawa mowi o
    odpowiednim czasie - niby zwrot niedookreslony, ale biorac pod uwage cel
    jaki przyswieca ustawie i inne jej artykuly - moim zdaniem odpowiedni czas =
    jezeli maja taki sam piec na stanie i uznali roszczenie to po prostu powinni
    go zapakowac i przyjechac z nim do nas

    > A gdzie było miejsce wydania tego pieca?

    Miejsce wydania - w naszym domu, ale za dowoz dodatkowo placilismy.

    Dzieki za pierwsza odpowiedz na temat, czekam na nastepne:)

  • 9. Data: 2007-02-04 11:12:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:eq32f3$lc5$1@news.onet.pl
    użytkownik *Bibeck* napisał(a):

    > zgodnie z ustawa teraz to on musi udowodnic, ze piec jednak spelnia te
    > wymagania, a nie my (termin 14 dniowy po przekroczeniu ktorego
    > domniemanie - ze uznal roszczenie)

    KC Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    tego wywodzi skutki prawne.

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2007-02-04 11:25:24
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    przy odstąpieniu od umowy - strony muszą oddać sobie to co nawzajem
    > świadczyły - czyli w takim razie koszty odłączenia pieca i transportu
    > poniesiemy my?

    Nooo - jest jeszcze cos takiego jak szkoda, zadanie jej naprawienia,
    odszkodowanie.... Jezeli odstepujecie od umowy z powodu jej niewlasciwego
    wykonania przez kontrahenta (swiadczenie odbiegajace od umowionego) to owszem -
    zwracacie nawzajem to, co swiadczyliscie, a nastepnie wykazujecie szkode
    majatkowa (koszty poniesione) wynikla z tego zwrotu i zadacie odszkodowania
    (zwrotu).

    > Co w przypadku, gdy sprzedawca nie będzie chciał przyjąć pieca - depozyt
    > sądowy?

    Albo oddajecie n przechowanie podmiotowi zajmujacemu sie profesjonalnie
    przechowywaniem i naliczacie a konto swojego kontrahenta, zadajac nastepnie
    zwrotu. Oczywiscie wszystko musi byc poprzedzone poinformowaniem go o gotowosci
    wydania pieca i daniem mu czasu (realnego) na jego odebranie.