    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy i badania
    Date: Tue, 24 Feb 2009 15:02:07 +0100

    On Sun, 22 Feb 2009, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:gnsau3$o66$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik

    > Co to za akt prawny?

    Ustawa PoRD

    > I pytanie - czy sama enuncjacja wystarczy aby takie badania spowodować?

    Tak, "zabezpieczeniem" jest że decyzję musi wydać starosta.
    De facto jak rozumiem - osoba której udzielił takiego pełnomocnictwa.

    > O ile mi się o uszy obiło, tak może być po wypadku komunikacyjnym z poważnymi
    > urazami kierującego jeśli zatrzymano prawo jazdy.

    Następny punkt w ustępie 1.:

    Art. 122.
    1. Badaniu lekarskiemu przeprowadzanemu w celu stwierdzenia istnienia lub
    braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem podlega:
    3. kierujšcy pojazdem skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego,
    jeżeli:

    1. uczestniczy w wypadku drogowym, w następstwie którego jest œmierć
    innej osoby lub ciężki uszczerbek na jej zdrowiu,
    2. kierował pojazdem w stanie nietrzeŸwoœci lub po użyciu œrodka
    działajšcego podobnie do alkoholu;

    4. kierujšcy pojazdem skierowany decyzjš starosty w przypadkach
    nasuwajšcych zastrzeżenia co do stanu zdrowia;
    ---

    pzdr, Gotfryd