  • 21. Data: 2005-03-05 13:41:33
    Temat: Re: prawo drogowe - trochę OT
    Od: "Emek" <k...@y...co.uk>

    > Chyba jesteś nowy, bo emotikonek nie rozpoznajesz...
    Rozpoznałem, ale dla pewności, żeby nie upowszechniała się opinia Twojej
    wypowiedzi rozumianej wprost postanowiłem nieco napisać
    ;-))

    > To był - nieco złośliwy - żart.
    >
    > Przynajmniej częściowo.
    >
    > Jeśli ktoś dojeżdża z domu do pracy i z powrotem - to dla mnie
    > korzystanie z samochodu do takiego ruchu wahadłowego - to zbytek. Czyli
    > luksus.
    Umówmy się, że to luksus (choć to stwierdzenie wielce dyskusyjne, zważyszy
    na inny punkt "siedzenia " każdego z osobna) nadal uważam, iż nie jest to
    podstawą do nakładania grzywien/upomnień z tego tytułu, jeżeli się
    przestrzega ob.przepisów (z klarownością przepisów u nas niestety jest
    baaardzo kiepsko).

    > ATSD to ciekaw jestem, czy dałoby się skonstruować przepis, który by -
    > nie ograniczając swobód obywatelskich - mocno zniechęcał do luksusowego
    > korzystania z samochodu...

    Różnego rodzaju próby się podejmuje - np. w postaci parkometrów...

    Pzdr/Emek

  • 22. Data: 2005-03-05 13:45:24
    Temat: Re: prawo drogowe
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czemu 2,5, a nie 2,4 lub 2,6 - bez złośliwości pytam? Bo ja pisząc o 2,2 i
    > 30 cm luzu już wcześniej pisałem o 2,5 metra. Czy Twoje 2,5 z tego samego
    > wynika, czy gdzieś to jest w przepisie jakimś?

    Zajrzyj do:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

    z dnia 31 grudnia 2002 r.

    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia

    (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

    (Dz. U. z 2004 r. Nr 34, poz. 300)

  • 23. Data: 2005-03-05 13:45:32
    Od: "Emek" <k...@y...co.uk>

    > Czemu 2,5, a nie 2,4 lub 2,6 - bez złośliwości pytam? Bo ja pisząc o 2,2 i
    > 30 cm luzu już wcześniej pisałem o 2,5 metra. Czy Twoje 2,5 z tego samego
    > wynika, czy gdzieś to jest w przepisie jakimś?
    Innymi słowy, jeśli droga ma mniej niż 5 m szerokości, a chodnik też jest
    odpowiednio wąski (parkując pojazd na chodniku ileść trzeba zostawić, ile
    nie pamiętam), to na danej ulicy w ogóle nie można parkować.
    Emek

  • 24. Data: 2005-03-05 13:46:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Zajrzyj do:
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    >
    > z dnia 31 grudnia 2002 r.

    I tam znajdziesz:
    2. Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3 i 14, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54
    ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m; szerokość ta nie obejmuje lusterek na
    przegubowych wysięgnikach, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz
    elementów elastycznych wykonanych z gumy lub tworzyw sztucznych.

    3. Szerokość pojazdu ciężarowego z nadwoziem rodzaju furgon może wynosić do
    2,60 m, jeżeli jego ściany są zaopatrzone w izolację termiczną.

    O skrajni drogowej nic nie ma;)))

    Pzdr

    Leszek

  • 25. Data: 2005-03-05 13:53:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Emek wrote:

    > Innymi słowy, jeśli droga ma mniej niż 5 m szerokości, a chodnik też jest
    > odpowiednio wąski (parkując pojazd na chodniku ileść trzeba zostawić, ile
    > nie pamiętam), to na danej ulicy w ogóle nie można parkować.

    Takie życie.

  • 26. Data: 2005-03-05 21:41:37
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 5 Mar 2005 14:32:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > 30 cm luzu już wcześniej pisałem o 2,5 metra. Czy Twoje 2,5 z tego samego
    > wynika, czy gdzieś to jest w przepisie jakimś?

    przepisy okreslają jakie pojazdy są pojazdami nadgabarytowymi, a aby te
    pojazdy mogły sie poruszac po drogach publicznych musza byc spełnione
    określone wrunki,które są bardzo jasno określone w kodeksie drogowym art
    61.6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim
    umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

    1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być
    umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z
    ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie
    przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z
    jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

    2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od
    tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku
    przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

    3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5
    m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla
    kierującego.
    11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez
    ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w
    przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w
    ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem
    uzyskania zezwolenia.
    JanuszHr

  • 27. Data: 2005-03-05 23:54:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    do
    > 2,60 m, jeżeli jego ściany są zaopatrzone w izolację termiczną.

    W takim razie powinno się zostawiać nie mniej, niż 2,60 z tego co piszesz,
    bo przecież może akurat chłodnia chcieć jechać. No i jakiś tam zapas na
    przejazd. Wychodziło by zatem conajmniej te 2,75-2,80 metra, a nie 2,50.

  • 28. Data: 2005-03-05 23:56:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Emek" <k...@y...co.uk> napisał w wiadomości

    > Innymi słowy, jeśli droga ma mniej niż 5 m szerokości, a chodnik też jest
    > odpowiednio wąski (parkując pojazd na chodniku ileść trzeba zostawić, ile
    > nie pamiętam), to na danej ulicy w ogóle nie można parkować.

    To jeszcze zależy ile ma samochód, który chcemy tam zaparkować. Zakładając,
    ze ma zostawić 2,75 metra, to samochodem o szerokości do 2,25 możemy
    parkować. Większość osobowych się spokojnie łapie.

  • 29. Data: 2005-03-05 23:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojazdy mogły sie poruszac po drogach publicznych musza byc spełnione
    > określone wrunki,które są bardzo jasno określone w kodeksie drogowym art

    To ja rozumiem. Chodzi mi o to, skąd Leszek wziął akurat te 2,5 metra. No bo
    jeśli przyjąć, ze ma się zmieścić samochód o maksymalnych gabarytach
    (chłodnia może mieć 2,60 cm) to powinno się zostawiać więcej, załóżmy 2,75,
    by był przejazd. I tylko o to mi chodzi.

  • 30. Data: 2005-03-06 08:34:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > bo przecież może akurat chłodnia chcieć jechać. No i jakiś tam zapas na
    > przejazd. Wychodziło by zatem conajmniej te 2,75-2,80 metra, a nie 2,50.

    Wszystko zależy od natężenia ruchu. A od oceny jest policjant. Na
    dwukierunkowej ulicy w centrum miasta każdy postój na jezdni może być uznany
    za tamowanie lub utrudnianie ruchu (Art. 90.KW Kto tamuje lub utrudnia ruch
    na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania,podlega karze grzywny albo
    karze nagany.)

    Pzdr
    Leszek