  • 1. Data: 2005-03-04 08:42:42
    Temat: Prośba o poradę ściganego przez operatora Telewicji Cyfr
    Od: "RobinH" <r...@o...pl>

    Na samym początku działalności Wizji ok. 98 rok (operator Telewizji
    Cyfrowej) stałem się jej abonentem korzystając z
    promocji gwiazdkowej, w której dokonując wpłaty za zestaw połowy wartości i
    podpisując umowę zobowiązującą
    mnie do regularnego opłacania abonamentu przez rok. Po tym okresie tuner
    miał się stać moją własnością.
    Z umowy wywiązałem się tak jak trzeba. Po pewnym czasie ceny za abonament
    zaczęły rosnąć i zrezygnowałem z ich usług. Dawno zapomniałem o Wizji i
    nawet kupiłem sobie C+, z którego też po pewnym czasie zrezygnowałem.
    Najciekawsze jest to, że w ostatnich dniach dzwoni do mnie jakiś
    Pan z Kruka i grozi mi sądem, komornikami, policją i jakimś
    tytułem wykonawczym. Początkowo nie zaskoczyłem co to może być. Człowiek nie
    przedstawia się pyta o nazwisko imię adres i rok urodzenia, a następnie
    zadaje pytanie dlaczego nie chcę oddać tunera.
    W związku z tym mam kilka wątpliwości.
    Czy C+ może dysponować moimi danymi i oddawać je do jakiegoś KRUKa???
    Czy mogą się domagać czegoś co należy do mnie???
    Czy muszę udowadniać dla C+ oraz KRUKa, że jestem nie winny??? Nie chcą mi
    przedstawić dokumentu na którym podpisałem dzierżawę tunera. Może nie
    mają???
    Co prawda nie korzystam z niego, ale dlaczego mam oddawać coś za co
    zapłaciłem, ponadto czy to ja muszę udowadniać, że go kupiłem.

    Pozdrawiam Robin

  • 2. Data: 2005-03-04 09:57:10
    Od: Szyszkowa <s...@p...gazeta.pl>

    Pomijajac kwestie tego, kto ma racje - czy sprawa aby sie juz nie
    przedawnila ?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-03-04 12:41:57
    Od: "<buraxta>" <b...@g...com>

    Szyszkowa wrote:
    > Pomijajac kwestie tego, kto ma racje - czy sprawa aby sie juz nie
    > przedawnila ?

    Pomijając nawet tą kwestię, to jeżeli nie podpisywałeś zezwolenia na
    przekazanie twoich danych osobowych firmie windykacyjnej to C+ ani Wizja
    nie może ich przekazać. Był nawet wyrok sądu w tej sprawie - jakiś bank
    przegrał sprawę. Dotyczy to tylko osób fizycznych.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-03-04 13:30:03
    Od: "RobinH" <r...@o...pl>

    To był 98 rok. Chyba nie funkcjonowało to jeszcze. Cyfra przejęła klientów
    Wizji z tąd ma dane. Natomiast Cyfra oddała moje dane do Kruka. Czy mogła
    tak??? Też nie wiem.
    A odnośnie przedawnienia. Po jakim czasie i w jakich okolicznościach.
    Słyszałem o 5 latach, ale są jakeś warunki.
    Pozdrawiam RobinH

  • 5. Data: 2005-03-04 14:34:13
    Od: ww <*w...@u...to.poczta.onet.pl*>

    RobinH wrote:

    > A odnośnie przedawnienia. Po jakim czasie i w jakich okolicznościach.
    > Słyszałem o 5 latach, ale są jakeś warunki.

    Co do przedawnienia to ja bym stawiał na 3 lata ale nie daję głowy,
    poszukaj w archiwum, hasło Kruk przewija się często i tam też będzie
    wyjaśnione raczej wszystko.
    Pozdrawiam
    W.W.

  • 6. Data: 2005-03-04 19:31:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    <buraxta> napisał(a):
> [...]
    > przekazanie twoich danych osobowych firmie windykacyjnej to C+ ani Wizja
    > nie może ich przekazać. Był nawet wyrok sądu w tej sprawie - jakiś bank

    Po czym kolejne wyroki stwierdzały co innego. I słusznie zresztą.

    KG