  • 1. Data: 2005-03-04 08:20:12
    Temat: jak postapić z ZUS - pytanie dla prawników
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    na temat błędów progarmu płatnik napisano już tony, tym razem jednak w
    wyniku wadliwego działania tego programu mam poważny problem prawny

    ostatnio musieliśmy skorygować dokumenty z jednego miesiąca z powodu błędu
    nie powodującego powstania zobowiązań. Oczywiście sporządziłem zestaw
    korygujący, zawierający zgodnie z przepisami kompletne i prawidłowe dane, i
    wysłałem do ZUS. Niestety okazało się, że w przypadku właśnie takiej korekty
    komputery ZUS głupieją. Miła pani z ZUS, stwierdzając stan faktyczny, że
    wina leży po stronie ich programu, stwierdziła że jedynym wyjściem jest
    ponowne przesłanie przez nas nowego zestawu korekt - zawierającego
    merytorycznie dane absurdalne, ale za to działające na ich program
    skutecznie.

    Pytanie jak postąpić? Czy wywyłać do zus korektę zawierającą absurdy i
    niezgodną z przepisami? Czy też stanąć sztywno na stanowisku, że u nas
    wszystko jest OK, a błędy to problem wewnętrzny ZUS i niech robią co chcą
    żeby poprawić?
    Jak właściwie zareagować z prawnego punktu widzenia i w jakim trybie?

  • 2. Data: 2005-03-04 08:27:11
    Temat: Re: jak postapić z ZUS - pytanie dla prawników
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby poprawić?
    > Jak właściwie zareagować z prawnego punktu widzenia i w jakim trybie?

    Popros Pania o te wypowiedz na pismie
    Bedzie po problemie
    Grzes

  • 3. Data: 2005-03-04 16:17:53
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Grzes" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Popros Pania o te wypowiedz na pismie
    > Bedzie po problemie
    > Grzes

    nic na gębe
    jak wyżej
    na piśmie
    z dokładnym opisem jakie dokument i jak je wypełnic
    skoro nakładają na ciebie taki obowiązek
    może nawet wydadzą decyzje - powinni IMHO