  • 1. Data: 2003-01-23 13:07:21
    Temat: prawo dotyczace tłumaczy
    Od: "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl>

    Piszę pracę na temat tłumaczy przysiegłych i potrzebuje pomocy. Musze
    wypisać wszystkie luki w prawie, jakie wystepują w tej dziedzinie, oraz
    sprzecznosci .
    Jeśli ktoś mógłby coś podpowiedzieć to będę wdzięczna.
    Pozdrawiam.
    Marzena

  • 2. Data: 2003-01-23 13:15:33
    Temat: Re: prawo dotyczace tłumaczy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-01-23 19:41:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Przepis nie mówi nic, co zrobić, jak tłumacza nie ma. Przepisy procesowe
    mówią, że tłumacza trzeba zapewnić. A jak go nie ma? Znany mi jest
    przypadek, gdy zatrzymano dwie obywatelki Mongolii. Zatrzymanie może trwać
    tylko 48 godzin, a tłumacza nie ma. W końcu udało się ustrzelić studenta
    "Mongolistyki" (czy jak się to nazywa), ale były to gorące chwile.

    Druga luka, to co zrobić, jak przyjdzie Chińczyk i coś szwargota po ichniemu
    przed okienkiem w Komendzie. Nie wiadomo, o co mu chodzi. Jeśli został
    okradziony, to jako pokrzywdzonemu trzeba mu zapewnić tłumacza. A jak chce
    zapytać o ulicę, to kto zapłaci za tego tłumacza?

  • 4. Data: 2003-01-23 20:15:36
    Od: "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl>

    dziękuję wszystkim za pomoc :))))
    Pozdrawiam,
    Marzena

    Użytkownik "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:dORX9.165377$TY.1516652@news.chello.at...

  • 5. Data: 2003-01-24 15:44:54
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2003 13:07:21 GMT, "Marzena Durkiewicz-Sirocka"
    <m...@c...pl> napisał(a):

    >Piszę pracę na temat tłumaczy przysiegłych i potrzebuje pomocy. Musze
    >wypisać wszystkie luki w prawie, jakie wystepują w tej dziedzinie, oraz

    Tłumaczenia jako opracowanei utworu. Problem zgody na rozpowszechninie
    tlumaczenia w swietla art. 2 pr. aut.
    Problem praw zaleznych do tlumaczenia. problem opodatkowanai tlumacza
    jako tworcy.
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl