  • 1. Data: 2003-01-23 12:56:00
    Temat: Problem z ZUSem
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    Witam!
    Mam w rodzinie nastepujaca sytuacje: osoba korzystajaca z 1,5-krotnej ( i
    tak niewielkiej zreszta) emerytury ( emerytura + 0,5 renty zawodowej)
    prowadzi dzialalnosc gospodarcza.
    Ostatnio uchwalone nowelizacje ustawy o Funduszu Ubezpieczen Spolecznych
    (Dz.U. 199 poz. 1673 z 30.10.2002 oraz Dz. U. 200 poz. 1689 z 24.11.2002)
    stanowia, ze zeby otrzymywac nadal 1,5-krotna emeryture, nie mozna miec
    przychodow z dzialalnosci gospodarczej (ale sama dzialalnosc mozna
    prowadzic).
    Osoba, o ktorej mowa postanowila zawiesic dzialalnosc na okres 3 mies.
    Niestety, ZUS nie uznal tego za dowod nie posiadania przychodow i zazadal
    wyrejestrowania dzialalnosci gospodarczej.
    Czy ma do tego prawo, a jesli nie, co robic??

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-01-23 13:04:00
    Temat: Re: Problem z ZUSem
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    zadać ZUSowie to samo pytanie.
    Jaka jest podstawa prawna żądania wyrejestrowania działalności gospodarczej.

    to ich załatwi :)

  • 3. Data: 2003-01-23 13:41:41
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > zadać ZUSowie to samo pytanie.
    > Jaka jest podstawa prawna żądania wyrejestrowania działalności
    gospodarczej.

    > to ich załatwi :)

    Hehe, nie doceniasz determinacji ZUSu w odbieraniu swiadczen :). Podali, ze
    podstawa sa wlasnie ustawy:
    - Dz. U. Nr 199 poz. 1673 z 30.10.2002
    - Dz. U. Nr 162 poz. 1118 z 17.12.1998
    - Dz. U. Nr 200 poz. 1689 z 24.11.2002.

    Dzialalnosc mozna sobie prowadzic, ale wtedy obniza swiadczenia do wyzszego
    kwotowo z dwoch przyslugujacych, a w przypadku zarobienia wiecej niz 1200PLN
    zabiora calkowicie.
    Trudno, tak rzeczywiscie uchwalil parlament, ale zawieszenie dzialalnosci
    lub dlugie chorobowe jest chyba rownoznaczne z brakiem jakichkolwiek
    przychodow?

    Pozdrowienia
    Adam

  • 4. Data: 2003-01-23 13:50:35
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-23 14:22:09
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

> [...]
    > gospodarczej.
    >
    > Proszę o wskazanie konkretnego artykułu nakazującego takie działanie.

    Sprobujemy, moze to cos da. Tyle, ze teraz ZUS dostal "licence to kill" na
    rencistow i raczej bedzie ciezko.
    Myslisz, ze w razie braku efektow warto zwracac sie do sadu?

    Pozdrawiam
    Adam

    P.S. Gratuluje aktywnosci - widze, ze poza Toba nikt nie jest w stanie
    doradzic zagubionemu w dzungli przepisow ;). Moze sami prawnicy juz sie
    pogubili?

  • 6. Data: 2003-01-24 06:37:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)