    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo dotyczace tłumaczy
    Date: Thu, 23 Jan 2003 20:41:43 +0100

    Przepis nie mówi nic, co zrobić, jak tłumacza nie ma. Przepisy procesowe
    mówią, że tłumacza trzeba zapewnić. A jak go nie ma? Znany mi jest
    przypadek, gdy zatrzymano dwie obywatelki Mongolii. Zatrzymanie może trwać
    tylko 48 godzin, a tłumacza nie ma. W końcu udało się ustrzelić studenta
    "Mongolistyki" (czy jak się to nazywa), ale były to gorące chwile.

    Druga luka, to co zrobić, jak przyjdzie Chińczyk i coś szwargota po ichniemu
    przed okienkiem w Komendzie. Nie wiadomo, o co mu chodzi. Jeśli został
    okradziony, to jako pokrzywdzonemu trzeba mu zapewnić tłumacza. A jak chce
    zapytać o ulicę, to kto zapłaci za tego tłumacza?