    From: "KK" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie a wyszukiwarki
    Date: Mon, 3 Nov 2003 17:36:01 +0100

    > no ja wiem co trzeba zrobić żeby wyszukiwarka omijała daną stronę -
    > interesuje mnie tylko problem prawny. Przecież domyślnie wyszukiwarki
    > indeksują (a nawet kopiują daną stronę) - a to chyba nie jest zgodne z
    > prawem autorskim. Wydaje mi się że do kopiowania potrzebna jest wyraźna
    > zgoda autora, a nie jego milczące przyzwolenie.
    >
    > Poza tym kto powiedział że ja muszę znać coś takiego jak no-robots. Od
    > strony prawnej powinno wystarczyć "Nie wyrażam zgody...".

    No tak samo nie musisz znac prawa, ale powinieneś bo stosowac się musiz.
    wyszukiwarki nie tyle kopiuja co indeksują czyli robia bazy danych z opisem
    stron itd.
    Skoro wiesz juz że są odpowiednie ukryte "hasła" czyli tagi które
    udostępniaja lub nie lub ograniczaja sposób indeksowania strony to rozumiesz
    też na czym polega "prawo" wyszukiwarki.
    Co nie zabronione to dozwolone, a tym własnie "zezwalam na kopiowanie" dla
    bezdusznej maszyny jest no-index, no-robots itd.
    Sądze ze wydumałeś problem :)
    kk