  • Data: 2003-11-03 14:46:52
    Temat: Re: prawo autorskie a wyszukiwarki
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no ja wiem co trzeba zrobić żeby wyszukiwarka omijała daną stronę -
    > interesuje mnie tylko problem prawny. Przecież domyślnie wyszukiwarki
    > indeksują (a nawet kopiują daną stronę) - a to chyba nie jest zgodne z
    > prawem autorskim. Wydaje mi się że do kopiowania potrzebna jest wyraźna
    > zgoda autora, a nie jego milczące przyzwolenie.
    >
    > Poza tym kto powiedział że ja muszę znać coś takiego jak no-robots. Od
    > strony prawnej powinno wystarczyć "Nie wyrażam zgody...".
    >
    > PS. Równie dobrze można zrobić system nagrywający programy telewizyjne i
    > udostępniający je na żądanie. Czy to będzie legalne ?

    Publikując coś w internecie postępujesz podobnie, jakbyś zaniósł swoje
    dzieło do księgarni, najlepiej w wielu kopiach, a na pytanie księgarza,
    dla kogo to jest - odpowiedział "dla wszystkich".
    Można posunąc się do perwersyjnej interpretacji, że zgrywanie Twojej
    strony na dysk, głośne czytanie pod nosem w obecności osób trzecich w
    kawiarence interentowej, wydrukowanie sobie celem przeczytania, etc. -
    wszystko to stanowi naruszenie praw autorskich.
    Swoją drogą - naprawdę złote myśli musi zawierać strona, że zacytowanie
    jej fragmentu przez przeglądarke naruszy w sposób istotny prawa autorskie.

    Pzdr: Catbert, EHRM