  • Data: 2003-11-03 22:24:05
    Temat: Re: prawo autorskie a wyszukiwarki
    Od: Marcin Tałajczyk <t...@p...onet.pl.ZAMIEN_ulu_NA_ala> szukaj wiadomości tego autora

    > Poniżej jest dosyć dokładnie opisane, co jest chronione, co nie;
    >
    > http://prawwwo.webpark.pl/
    > http://prawwwo.webpark.pl/porwww.htm#3

    Zacytuje (chyba nie złamie prawa :) )

    P : Czy mogę bez pisemnej zgody autora umieszczać jego teksty (artykuły,
    opowiadania) na tworzonej przeze mnie stonie?

    O : Nie możesz umieszczać cudzych tekstów na swojej stronie bez jego
    zgody...

    Czyli google jest nielegalne w Polsce :) bo łamie prawa autorskie
    kopiując i umieszczając na swoich stronach wszystko co mu wpadnie w
    łapy... (obrazki, strony, wiadomości z grup dyskusyjnych)

    > Oglądając strony Twoja przeglądarka może je zapisywać na Twoim dysku - w
    > przypadku typowego dla publikacji drukowanych zakazu "jakiegokolwiek
    > kopiowania" byłoby to już naruszeniem zakazu, a mam nadzieję, że nie jest.

    ale to można określić jako kopiowanie za zgodą właściciela (w końcu po
    to umieszcza się stronę w sieci) na użytek prywatny.

    > Jeżeli chciałbyś owo kopiowanie przez przeglądarkę/wyszukiwarkę/coś tam
    > jeszcze zaliczyć do naruszenia praw autorskich, to zapewne znalazłby sie
    > ktoś, kto wykaże że to kopiowanie jest immanentną cechą internetu jako
    > takiego, o której wiedza jest powszechna - praw tych nie narusza, bo
    > naruszenie prawa powinno łączyć się ze szkodą lub potencjalną szkodą.

    W zasadzie nie chodzi tylko o samo kopiowanie, ale o kopiowanie i
    udostępnianie innym bez zgody właściciela (jakoś mnie nie przekonuje
    zaproponowana przez kogoś tutaj "zgoda domniemana").

    --
    Pozdrawiam. Marcin Tałajczyk
    http://talajczyk.republika.pl