    From: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie
    Date: Sun, 19 Oct 2003 16:57:06 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@chello062179077253.chello.pl

    Dnia 2003-10-17 23:14 Robert Tomasik napisał(a):

    >Powiem szczerze że zaintrygował mnie ten podział procentowy. A skąd on się
    >wziął? No bo coś mi on dziwny. Zazwyczaj udziały w prawie autorskim
    >współtwórców są równe. Co najwyżej mogło dojść pomiędzy nimi do jakiejś
    >umowy, że w jakiś tam sposób będą dzielić dochody z dzieła. Ale to się nie
    >przekłada raczej na same prawa autorskie tylko na pożytki płynące z tych
    >praw. No przynajmniej takie domniemanie wynika z art. 9.1 Prawa
    >Autorskiego.

    Sądzę, że chodzi o prawa majątkowe, a nie osobiste. Wówczas, żaden z
    nich nawet nie musi być autorem; po prostu kupili prawo do dzieła i
    ustalili swoją własność w ten sposób.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)