  • Data: 2020-03-30 15:08:08
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30-03-2020 o 12:03, J.F. pisze:

    >jak nie, kwota wolna od podatku dla osób z powyżej progu została
    >zmniejszona.

    A o ktorym progu mowisz,
    Teraz to trudno te kwote wolna obliczyc, tak ulatwili,
    ale nawet jesli zmniejszyli, to sa to drobne ...

    >a jednak

    Ale znikomo.
    Plany mieli ambitne, potem sie troche poblokowalo, teraz sie chyba
    odblokowaly i rosna bardziej.
    Ale co mnie jakis podatek bankowy obchodzi - niech placa :-)

    >>> inflacja (ukryty podatek od oszczędności w walucie kraju) zaczęła
    >zbiera go emitent waluty, jest nim NBP, NBP należy do państwa....

    Zalezy w jakim trybie emituje.

    U nas to chyba NBP doplacal do interesu przez bony pieniezne, ale
    teraz moze doplaca mniej ..
    No, tak nie calkiem doplacal, bo jednak zysk wypracowywal.

    >pod warunkiem, że w związku z zapożyczeniem się nie bedą tak wielkie
    >podatki, że te dzieci wyemigrują...

    A i tak moga pomagac :-)

    >Dodatkowo jak pokazują statystyki 500+ przy ogromnych kosztach miało
    >znikomy wpływ na zwiększenie się dzietności, a ta już spada i to
    >bardzo.

    Musialbym przeanalizowac, bo jeszcze jest demografia - byc moze spadlo
    mniej, niz powinno.

    >Jeśli chodzi o systemy motywujące, można popatrzeć na skandynawie -
    >odpowiednik 500+ w Danii dostaje się, gdy ktoś z domowników płaci
    >podatek dochodowy, tak by była zachęta do pracowania.

    Jest to jakis pomysl, ale jak jest bezrobocie, lub niepelnosprawnosc,
    czy rozwod lub smierc malzonka - to sie niekoniecznie sprawdzi.

    Poza tym - czy to istotne czy pracuja czy nie ?
    Jesli tylko dzieci nie wyjada, to ZUS beda placic :-)

    >Inne systemy wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju,
    >zarabiania, tak żeby dzieci nie dziedziczyły biedy.

    Ale czy sie nam nie przyda tania sila robocza ?

    Ale ma tez sporo zalet.

    Ktory sie okaze niewydolny, pieniadze przepadna i uslyszysz "nie mamy
    pana plaszcza" :-(

    Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...

    J.